دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 مرداد 1394 - 13:04

تاج: بازی‌های لیگ با مصوبه شورای تامین و ابلاغ فدراسیون برگزار شد.

مهدی تاج گفت: شورای تامین جلسه‌ای برگزار و اعلام کرد که با توجه به وضع خاص استقلال و پرسپولیس، راهکارهایی تمهید شود که بخشی از بدهی‌های این باشگاه‌ها از سوی سازمان لیگ، فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش پرداخت شود.
کد خبر : 30637

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری آنا، رئیس سازمان لیگ در خصوص اینکه تیم های بدهکار چگونه توانستند مقابل رقبای خود در هفته نخست پانزدهمین دوره لیگ برتر به میدان بروند؟ عنوان کرد:« پیش از شروع لیگ نامه‌ای توسط کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال زده شد تا از حضور تیم‌های بدهکار در پانزدهمین دوره لیگ برتر جلوگیری شود، بر این اساس تا چند ساعت قبل از شروع رقابت‌ها درگیر این بودیم که هفته اول رقابت‌ها آغاز شود یا خیر.»


وی اظهار کرد: «کمیته انضباطی اسامی تیم‌های بدهکار را اعلام کرد و به سازمان لیگ نامه زدند تا رقابت‌های آنها برگزار نشود. پس از آن برخی تیم‌ها بدهی خود را تسویه کردند و در مورد تیم‌های بدهکار همچون پرسپولیس و استقلال شورای تأمین مصوبه‌ای داشت که عنوان می‌کرد با توجه به وضعیت خاص این دو تیم راهکاری تدوین شود تا بخشی از بدهی‌ها پرداخت و بازی‌ها انجام شود.»


تاج عنوان کرد:« ما بررسی کردیم و دیدیدم که نمی‌شود تنها این رویه را برای استقلال و پرسپولیس در نظر بگیریم و بقیه تیم‌ها نادیده گرفته شوند. کفاشیان به من نامه زد و گفت که با توجه به مصوبه شورای تأمین و لزوم برگزاری منظم بازی‌ها، رقابت‌ها را برگزار کنید ولی از محل درآمدها بخشی از اعتبارات بلوکه شود تا به عنوان پرداخت بدهی مدنظر قرار گیرد.»


به گفته رئیس سازمان لیگ، تیم‌های استقلال، پرسپولیس، تراکتورسازی، صبا، راه‌آهن، ملوان و پیکان هنوز دارای بدهی هستند.


تاج درباره برگزاری مراسم انتخاب برترین‌های لیگ برتر و انتقاداتی که درباره برگزاری این مراسم وجود دارد، اظهار کرد:« این موضوع را باید در دو بحث مطرح کنیم؛ یکی اجرا و دیگری انتخاب‌ها. ما در اجرا خوب بودیم ولی در انتخاب‌ها، بخش‌هایی وجود داشت که دارای اشکال بود.»


وی افزود:« ما از مربیان لیگ برتر به علاوه مدیران برای انتخاب‌ها نظرسنجی کردیم. حتی از مربیان سه دوره اخیر لیگ که الان تیمی ندارند هم سوال کردیم، به علاوه سردبیران خبرگزاری‌ها و روزنامه‌ها و کارشناسان فوتبال در صدا و سیما.»








کمیته انضباطی اسامی تیم‌های بدهکار را اعلام کرد و به سازمان لیگ نامه زدند تا رقابت‌های آنها برگزار نشود. پس از آن برخی تیم‌ها بدهی خود را تسویه کردند و در مورد تیم‌های بدهکار همچون پرسپولیس و استقلال شورای تأمین مصوبه‌ای داشت که عنوان می‌کرد با توجه به وضعیت خاص این دو تیم راهکاری تدوین شود تا بخشی از بدهی‌ها پرداخت و بازی‌ها انجام شود.

رئیس سازمان لیگ ادامه داد:« ما حتی از محسن صفایی فراهانی رئیس پیشین فدراسیون فوتبال هم خواستیم تا در این باره نظر بدهد. وی اعلام کرد که برگزاری این مراسم خوب است ولی چون درگیر لیگ و فوتبال نیست، جوابی به سوال ما برای انتخاب برترین‌های لیگ نداد. به هر حال انتخاب ما توسط هیات ژوری صورت نگرفت، بلکه توسط یک هیات انتخاب بود.»


تاج خاطر نشان کرد:« ما روی برگه‌های نظرسنجی نوشته بودیم که نظرهای کارشناسان محرمانه می‌ماند ولی شاید بتوانیم سال بعد کاری کنیم که آرا منتشر شود و مردم هم در جریان قرار بگیرند. ما برای انتخاب‌ها مدل فیفا را انجام دادیم ولی دارای ضعف‌هایی هم بودیم. به عنوان مثال بهترین گلزن لیگ لوسیانو ادینیهو مهاجم تراکتورسازی بود ولی او به عنوان بهترین مهاجم انتخاب نشد که این خودش جای سوال دارد.»


وی درباره دیگر انتخاب‌ها هم تصریح کرد:« از 14 بخش مطرح‌شده، دو بخش انتخابی نبود؛ یکی بحث داوران که خود کمیته داوران تصمیم گرفت برترین داوران را معرفی کند و نیاز به آرای کارشناسان نبود، یکی هم در بخش اخلاق که این موضوع بر اساس کارت‌های زرد و قرمز صورت گرفت؛ سایر موارد انتخابی بود. به نظر من بهترین روش برای سال بعد این است که نظرات را هم اعلام کنند.»


رئیس سازمان لیگ در خصوص وضع بلیت‌فروشی در ورزشگاه آزادی تصریح کرد:« از هفته آینده هزینه بلیت طبقه اول ورزشگاه آزادی، یکسان‌سازی قیمت می‌شود و هر کس که زودتر به ورزشگاه بیاید، در سینه ورزشگاه (جایگاه مخصوص) می‌نشیند و سایرین گوشه‌های طبقه اول را پُر می‌کنند. مردم باید به بلیت‌فروشی الکترونیکی عادت کنند. دیروز هم شاهد بودیم که ورزشگاه مشهد از تماشاگران پُر شد.»


تاج در خصوص دریافتی باشگاه‌ها از تبلیغات دور زمین عنوان کرد:« آخرین پولی که از تبلیغات گرفتیم تقریبا 18 میلیارد تومان بوده است و قراردادی بالاتر از این منعقد نشده بود. این میزان نیز سه ساله بود و بخشی از آن را سال گذشته دریافت کردیم. امسال خوشبختانه قراردادی حدود 41 میلیارد تومان گرفتیم. البته برخی مسائل مثل راه ندادن تلویزیون و 51 روز تعطیلی لیگ نیز در این میان رخ داد. در دو روز گذشته حدود 20 میلیارد تومان از این تبلیغات دریافت شد.»


رئیس سازمان لیگ که صبح جمعه در برنامه «ورزش و مردم» حضور یافته بود، در خصوص قرارداد این سازمان با صدا و سیما، تصریح کرد:«قرارداد قبلی ما با صدا و سیما تا سال گذشته بود. محل عمده درآمد سازمان لیگ، به تبلیغات دور زمین، پخش تلویزیونی و بلیت‌فروشی اختصاص دارد. خوشبختانه صدا و سیما قراردادی با ما تحت عنوان «قرارداد تلویزیون تعاملی» منعقد کرد.»


تاج با اشاره به سفر مدرسین ایتالیایی فیفا به کشور نیز اظهار کرد:« این مدرسین روز یکشنبه به ایران می‌آیند تا کلاس‌های آموزش بازاریابی و صدور مجوز حرفه‌ای را برگزار کنند. صدور مجوز حرفه‌ای اهمیت زیادی برای باشگا‌ه‌ها دارد. بیستم مردادماه آخرین فرصت ارسال مدارک باشگاه‌های لیگ برتری و دوم شهریور ماه نیز آخرین فرصت برای باشگاه‌های لیگ دسته اولی است. باشگاه‌های دسته اولی در صورت صادر نشدن مجوز حرفه‌ای، نمی‌توانند در لیگ برتر حضور پیدا کنند و باشگاه‌های لیگ برتری نیز در صورت صادر نشدن این مجوز، فرصت حضور در جام باشگاه‌ها را نخواهند داشت.»


وی در خصوص شرایط صدور مجوز حرفه‌ای باشگاه‌ها تاکید کرد:« ما باید قوانین AFC را در لیگ برتر و لیگ یک اجرا کنیم. ورزشگاه‌های استاندارد، برنامه‌ریزی‌های مدون و برنامه‌های یکساله برای این لیگ‌ها اهمیت ویژه‌ای دارد. به عنوان مثال ما در حال حاضر زمان آغاز و پایان لیگ برتر را می‌دانیم. البته قوانینی نیز در این خصوص وجود دارد که ما آنها را اجرا نمی‌کنیم؛ مثل اینکه اگر هوا خیلی گرم باشد، می‌توان پس از دقیقه 30 و 75 بازی، سه دقیقه بازی را قطع کرد تا بازیکنان تشنگی خود را رفع کنند. انزلی و خوزستان دو شهری هستند که این قانون می‌تواند در آنها اجرا شود.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته