دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 شهريور 1397 - 11:48
مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی:

۲۵ هکتار پوشش گیاهی پارک ملی تندوره درگز در آتش سوخت

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی از آتش‌سوزی عمدی حدود ۲۵ هکتار از مراتع پارک ملی تندوره، توسط عده‌ای سودجو، خبر داد.
کد خبر : 306352

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از سازمان حفاظت محیط زیست، تورج همتی اظهار کرد: پیرو گزارش دریافتی، مبنی‌بر مشاهده شعله‌های آتش در بخشی از مراتع پارک ملی تندوره درگز، موسوم‌به‌ تختی موری، در نیمه‌شب گذشته، ماموران یگان حفاظت محیط زیست درگز بلافاصله به محل اعزام شدند.


وی ضمن اشاره به وسعت زیاد آتش‌سوزی و درخواست کمک از سایر ارگان‌ها و دوستداران محیط زیست گفت: در این راستا نیروهای منابع طبیعی و آبخیزداری درگز به همراه تعدادی از دوستداران محیط زیست شهرستان‌هاى قوچان و درگز به یاری محیط‌بانان شتافتند.


همتی ادامه داد: در بررسی‌های اولیه محرز شد علت آتش‌سوزی، عمدی بوده و تحقیقات ویژه‌ای در این خصوص آغاز و جانشین فرماندهی یگان استان نیز جهت پیگیری و بررسی موضوع به محل اعزام شد.


مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی افزود: به همت محیط‌بانان، قرق‌بانان و دوستداران محیط زیست، آتش تا ساعت ۹ صبح به‌طور کامل مهار و پس از آن، نسبت به کنترل موضوع در قالب دسته‌های پشتیبانی اقدام شد و تا این لحظه آتشی در منطقه مشاهده نشده؛ با این حال ماموران همچنان در محل حضور دارند.


همتی ضمن قدردانی از تلاش‌های صورت گرفته جهت مهار آتش، گفت: متاسفانه حدود ۲۵ هکتار از بهترین پوشش گیاهی پارک ملی تندوره درگز شامل مراتع کلاس یک و تعدادی درختچه جنگلی در آتش سوخت و در بررسی‌های اولیه، عمدی‌بودن آتش‌سوزی مشخص شده و اقدامات لازم جهت شناسایی عامل یا عاملان آن در حال پیگیری است.


انتهای پیام/4009/4044/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته