دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 شهريور 1397 - 10:04
سفیر فلسطین در آمریکا:

قطع کمک‌های آمریکا به فلسطین گامی خلاف صلح است

سفیر فلسطین در واشنگتن نسبت به تصمیم آمریکا در لغو بیش از 200میلیون دلار از کمک‌های اختصاص داده شده برای فلسطینیان انتقاد کرد.
کد خبر : 306302

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از وب‌سایت شبکه فرانس 24، حسام زملط تصمیم دولت آمریکا را در لغو بیش از 200 میلیون دلار از کمک‌های اختصاص داده‌شده برای فلسطینیان در کرانه باختری و نوار غزه تهدید سیاسی و اقدامی کینه‌توزانه خواند.


وی افزود: «دولت آمریکا در حال برهم زدن چند دهه چشم‌انداز (صلح) و تعهد آمریکایی‌ها درباره موضوع فلسطین است. بعد از اقدام علیه قدس و آنروا (دفتر نمایندگی سازمان ملل متحد در امور امداد و اشتغال‌زایی آوارگان فلسطینی)، این اقدام گامی است که راه‌حل دو دولتی را رد می‌کند و گامی خلاف صلح به شمار می‌رود.»


زملط تأکید کرد: «استفاده از کمک‌های بشردوستانه و توسعه محور سلاحی در راستای تهدید سیاسی است که برای هیچ‌کس نفعی ندارد.»


اظهارات سفیر فلسطین در واشنگتن بعدازآن مطرح می‌شود که وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد دونالد ترامپ رئیس‌جمهور این کشور قصد دارد بیش از 200 میلیون دلار از کمک‌های اختصاص داده‌شده به فلسطینیان را در کرانه باختری و نوار غزه لغو کند.


به گزارش آنا، این اقدام ترامپ در حالی است که آمریکا چند ماه پیش 65 میلیون دلار از کمک خود به دفتر امدادی سازمان ملل متحد به فلسطینیان را قطع کرده بود.


سازمان ملل متحد و تشکیلات خودگردان فلسطین بارها هشدار داده‌اند قطع کمک‌هزینه‌ها به خانوارهای فلسطینی اوضاع زندگی روزمره شهروندان مناطق اشغالی را سخت‌تر از پیش خواهد کرد.


انتهای پیام/4077/4033


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته