دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس اعلام کرد؛

ورود غیرقانونی 8 میلیارد نخ سیگار مارلبورو به کشور

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: بیش از 8 میلیارد نخ سیگار تنها از یک برند خاص با نام  «مارلبورو» به‌صورت غیرقانونی و قاچاق از طریق مرزها، وارد کشور می شود که جلوی آن باید گرفته شود.
کد خبر : 306256

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از خانه ملت،‌ عبدالرضا عزیزی در رابطه با تاثیر محصولات قاچاق بر افزایش آسیب‌های اجتماعی، گفت: امروزه بسیاری از محصولات موجود در کشور به صورت قاچاق وارد کشور می‌شوند، این حجم از ورود محصولات غیرقانونی که به‌دلیل ضعف مدیریتی صورت می‌گیرد، باعث از بین رفتن موقعیت‌های شغلی جوانان کشور می‌شود؛ یک مدیریت واحد در اداره گمرک می‌تواند از ورود محصولات قاچاق و غیر قانونی به کشور جلوگیری کند.


به ازای هر یک میلیارد دلار کالای قاچاق 100 هزار شغل از بین می‌رود


نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی افزود: در گذشته بیش از ۲۵ میلیارد دلار یه صورت قاچاق وارد کشور می‌شد که امروزه به ۱۲ میلیارد دلار رسیده است. به ازای هر یک میلیارد دلار کالای قاچاقی که وارد کشور می‌شود، 100 هزار شغل از بین می‌رود، در این شرایط حساس که بیکاری جوانان به مرز بحرانی رسیده و کشور به‌شدت به شغل نیاز دارد، این میزان ورود کالاهای قاچاق به جوانان و جامعه ما، آسیب وارد می‌کند.


مصرف سالانه 55 میلیارد نخ سیگار در کشور


عزیزی خاطر نشان کرد: بیش از 8 میلیارد نخ سیگار تنها از یک نوع با نام مارلبورو از طریق مرزهای ایران به صورت غیرقانونی و قاچاق وارد کشور می‌شود؛ این در حالی‌است که مجموع مصرف سیگار داخلی 55 میلیارد نخ در سال است، که به این شکل وارد کشور شده و به‌راحتی توزیع می‌شود.


وی با اشاره به انتخاب وزیر کشور به عنوان نماینده رئیس‌جمهور در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز ابراز امیدواری کرد تا در راستای پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالا و ارز، قدم‌های بزرگی برداشته شود.


انتهای پیام/4009/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته