دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 شهريور 1397 - 15:54
مردان و زنان ایران افتخار آفریدند؛

دبل طلایی کبدی‌کاران ایرانی در بازی‌های آسیایی/ پایان سیطره هندوستان بر کبدی دنیا

تیم‌های ملی کبدی بانوان و مردان در بازی‌های آسیایی جاکارتا با عبور از هندوستان و کره جنوبی، عنوان قهرمانی هجدهمین دوره بازی‌های آسیایی جاکارتا را از آن خود کردند.
کد خبر : 306235

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، کبدی‌کاران زن و مرد ایران در هجدهمین دوره بازی‌های آسیایی جاکارتا هم‌قسم شده بودند تا به سیطره هندوستان بر کبدی دنیا پایان دهند و الحق و والانصاف هم در این راه از جان مایه گذاشتند و توانستند با عبور از رقبای خود از جمله هندوستان قهرمان کبدی دنیا بر بام آسیا بایستند.


هندی‌ها که چندین سال در کبدی دنیا آقای می‌کردند این بار نیز مدعی اصلی قهرمانی در آسیا بودند و اصلاً دوست نداشتند رکورد قهرمانی‌شان بشکند، اما مردان و زنان قهرمان ایران با شایستگی و تلاش زیاد، نفس هندی‌ها را گرفتند و با غلبه بر قهرمان بلامنازع دنیا عنوان قهرمانی هجدهمین دوره بازی‌های آسیایی را از آن خود کردند.


بر این اساس، تیم ملی کبدی بانوان که در دور مقدماتی با عبور از سد تیم‌های کره‌جنوبی و بنگلادش و باخت به چین‌تایپه به مرحله بعدی رفته بود در مرحله نیمه‌نهایی تایلند را مغلوب کرد و در فینال نیز بر هندوستان غلبه کرد.


شاگردان مازندرانی نیز که در مرحله گروهی از سد تیم‌های پاکستان، ژاپن، نپال، مالزی و اندونزی گذشته بودند در مرحله نیمه‌نهایی به مصاف هندوستان رفتند و این تیم را مقهور قدرت خود کردند.


مردان کبدی‌کار ایران در فینال از سد تیم کره‌جنوبی گذشتند و قهرمان آسیا شدند.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته