دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 شهريور 1397 - 04:20
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

تعداد دوتابعیتی‌های دولت بیش از تعداد قرائت شده در صحن مجلس است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: تعداد دوتابعیتی‌های دولت بیش از تعداد قرائت شده در صحن علنی مجلس است و اگر دوتابعیتی بودن مدیران دولتی برای وزارت اطلاعات محرز شود، این افراد باید عزل شوند.
کد خبر : 306223

به گزارش حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری آنا از خانه ملت، سیدحسین نقوی‌حسینی با بیان اینکه گزارش تحقیق و تفحص از دوتابعیتی‌ها سه سطح دارد، گفت: یک سطح آن شامل کل مدارک، اسناد، محتوا و پیوست‌ها است که 500 صفحه است. سطح بعدی گزارشی است که هیأت به کمیسیون امنیت ملی داده و سطح آخر که محدود تر است، گزارشی است که از سوی سخنگو در صحن علنی قرائت شد.


وی با بیان اینکه تعداد دوتابعیتی‌های مشغول به کار در دولت بیش از آن تعدادی بود که در صحن علنی گفته شود، عنوان کرد: در این لیست اقامتی‌ها و گرین‌کارت‌دارها نیز حضور دارند و حتی کاملا مشخص است که چه کسی تابعیت یا اقامت چه کشوری را دارد و یا حتی تاریخ گرین‌کارت او از چه زمانی تا چه زمانی اعتبار دارد.


نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه این اطلاعات در وزارت امور خارجه موجود است، اظهار کرد: وزیر اطلاعات نمی‌گوید مدیر دوتابعیتی نداریم اما اعلام می‌کند تابعیت مضاعف هیچ مدیری به آنها گزارش نشده است و اگر این اتفاق بیفتد و برای آنها نیز محرز شود، وی از سمت خود عزل خواهد شد.


عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه گزارش و لیست کامل دوتابعیتی‌ها با اسناد آن برای وزارت اطلاعات ارسال شده است، خاطرنشان کرد: اگر مستند بودن این گزارش برای وزارت اطلاعات محرز شود آنها به سمت عزل مدیران دوتابعیتی خواهند رفت، البته برای گرین‌کارت‌دارها هنوز خلاء قانونی وجود داشت و آنها را مانند دوتابعیتی ها حساب نمی‌کنند.


انتهای پیام/4071


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته