دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 شهريور 1397 - 14:04
عضو هیأت رئیسه کمیسیون شوراهای مجلس:

2 میلیارد تومان یارانه برای احزاب درنظر گرفته شده است

عضو هیأت رئیسه کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی گفت: 2 میلیارد تومان یارانه از سازمان برنامه و بودجه دریافت کردیم؛ که البته این مبلغ برای همه احزاب در نظر گرفته شده است.
کد خبر : 306207

به گزارش حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری آنا از خانه ملت، پروانه مافی در خصوص فعالیت کمیسیون ماده 10 احزاب، اظهار داشت: این کمیسیون به صورت مرتب هر دو هفته یکبار در روز دوشنبه برگزار می‌شود و مطالب مختلفی مورد بحث قرار می‌گیرد.


وی افزود: تعدادی از احزابی که پروانه گرفته‌اند و به دنبال تمدید هستند، همچنین پروندۀ احزابی که می‌خواهند به‌تازگی تأسیس شوند، مورد بررسی قرار می‌گیرد. جدای از این‌ها موضوعات دیگری مانند تجمعات نیز گاهی مطرح می‌‎شود که در مواقعی مصوب می‌شوند و گاهی نیز به تصویب نمی‌رسند. کمیسیون ماده 10 احزاب بسیار فعال است و به صورت مرتب جلسات خود را برگزار می‌کند.


عضو ناظر مجلس در کمیسیون ماده 10 احزاب با اشاره به اینکه در جلسه کمیسیون شوراها نمایندگان برای استیضاح وزیر کشور سؤالاتی را مطرح کردند، از جمله عدم فعالیت مناسب کمیسیون ماده 10 احزاب، افزود: گاهی از روی بی‌اطلاعی چنین موضوعاتی مطرح می‌شود و بسیار متأسفم که گاهی همکاران ما در مجلس مطالبی را مطرح می‌کنند که نشان‌دهنده اطلاع کم آن‌هاست.


عضو هیأت رئیسه کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس گفت: انتظار من از نمایندگان این است که ابتدا در مورد سؤالات خود بررسی و تحقیق کنند و در صورتی که به نتیجه‌ای نرسیدند، بعد سؤال خود را مطرح کنند. متأسفانه بعضاً دیده می‌شود که سؤال بماهؤسوال مطرح می‌شود و گاهی سؤال‌کننده از نتیجه باخبر است ولی سؤال خود را مطرح می‌کند. به نظر من سؤال باید زمانی مطرح شود که یا نماینده پاسخ آن را نداند یا از پاسخ‌های مطرح شده، قانع نشده باشد. سؤالی که از سر بی‌اطلاعی باشد در شأن مجلس نیست.


نماینده مردم تهران در مجلس اظهار کرد: در دو سال اخیر از پیگیری‌ها و فعالیت‌های کمیسیون ماده 10 احزاب بسیار راضی هستیم زیرا عمدتاً به نفع احزاب است. در اسفند سال گذشته پیگیر یارانه احزاب بودم و در نهایت، اسفند 96 در حالی که بودجه در حال بسته شدن بود، توانستیم یارانه احزاب را بگیریم.


عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی گفت: دو میلیارد تومان از سازمان برنامه و بودجه دریافت کردیم که البته این مبلغ برای همه احزاب در نظر گرفته شده است. البته تخصیص یارانه بر مبنای سابقه فعالیت احزاب، میزان اعضایی که هر حزب دارد و به طور کلی شاخص‌هایی برای فعالیت احزاب تعیین شده که براساس آن، یارانه احزاب پرداخت می‌شود.


انتهای پیام/4071/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب