دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 شهريور 1397 - 07:50
معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم با آنا مطرح کرد؛

هدایت بودجه پژوهشی دانشگاه‌ها به سمت پروژه‌های بومی

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اعلام کرد: بودجه پژوهشی دانشگاه‌ها به سمت موضوعات بومی سوق داده می‌شود.
کد خبر : 306122

مسعود برومند در گفتگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، در پاسخ به این سوال که آیا به مأموریت دانشگاه‌های بومی در بودجه پژوهشی دستگاه‌ها توجه شده است، اظهار کرد: دانشگاه‌های بومی به خاطر اشرافی که به موضوعات دارند، می‌توانند برای طرح‌ها و قراردادها مذاکره کنند و به نتیجه برسند.


وی افزود: اولویت خاصی در تخصیص این بودجه، مطرح نیست؛ ولی مهم این است که به‌عنوان مثال اگر شرکت آبفای زابل، بخواهد کاری انجام دهد، اول سراغ دانشگاه همان منطقه برود. بعید است کسی از تهران برای پروژه‌ای در سیستان درخواست بدهد. به طور طبیعی باید به این سمت برویم.


برومند درباره آغاز طرح پژوهشی در حوزه علوم انسانی از اول مهر، گفت: بسته‌هایی در این زمینه تعریف شده و برخی از اعضای حقوقی شورای توسعه علوم انسانی در وزارت علوم مسئولیت این را دارند که این بسته را تا اول مهر تدوین کنند.


وی ادامه داد: ما به دنبال طراحی مدلی هستیم که اولویت‌ها از آن استخراج شود. ولی همه تلاشمان این است تا مهرماه اولویت‌های حوزه علوم انسانی را مشخص کنیم. حوزه‌های بعدی در ادامه اضافه خواهند شد.


انتهای پیام/4060/۴۰۴۰/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته