دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 شهريور 1397 - 20:05
فتاح خبر داد:

اشتغال‌زایی برای 200 هزار نفر با ارائه تسهیلات/ تحویل 60 هزار خانه به مددجویان تا پایان امسال

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: دولت امسال 21 هزار میلیارد ریال برای ایجاد اشتغال مددجویان اختصاص داده که این تسهیلات برای حدود 200 هزار نفر اشتغال ایجاد کند.
کد خبر : 306121

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از خانه ملت، پرویز فتاح در جمع کارکنان کمیته امداد شهرستان آمل گفت: دولت، واگذاری 50 هزار مسکن مهر را در شهرهای دارای بیش از 10 هزار نفر جمعیت به وزارت راه و شهرسازی ابلاغ کرده است.


وی با اعلام اینکه در مجموع تا پایان امسال برای 60 هزار خانوار مددجوی کمیته امداد در کشور خانه ساخته و تحویل می‌شود، گفت: کمیته امداد ساخت 10 هزار واحد دیگر را با همکاری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و خیران در روستاها بر عهده دارد.


رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) همچنین گفت: دولت امسال 21 هزار میلیارد ریال برای ایجاد اشتغال و توانمندسازی مددجویان زیر پوشش این نهاد اختصاص داده است.


وی پیش‌بینی کرد که این تسهیلات به حدود 135 هزار مددجو پرداخت و برای حدود 200 هزار نفر ایجاد شغل کند.


فتاح گفت: امسال همچنین حدود یک و نیم میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی، تسهیلات حمایتی برای مددجویان روستایی و ساکن مناطق محروم در نظر گرفته شده است.


وی پیش‌بینی کرد که این مبلغ هم در قالب 100 هزار فقره به مددجویان کمیته امداد پرداخت شود.


رئیس کمیته امداد از افزایش 100 درصدی کمک هزینه خرید جهیزیه به افراد زیر پوشش این نهاد خبر داد.


وی گفت: سقف پرداخت کمک‌هزینه جهیزیه کمیته امداد هم‌اکنون 25 میلیون ریال است که امسال با منابع مالی که اختصاص داده شده، تلاش داریم تا این مبلغ را به حدود 50 میلیون ریال به هر نوعروس افزایش دهیم.


انتهای پیام/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته