دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 شهريور 1397 - 19:08
محمودیان خبر داد:

احتمال برقراری بیمه هنرمندان از شهریورماه

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اظهار امیدواری کرد که در پایان شهریور شاهد برقراری بیمه هنرمندان باشیم.
کد خبر : 306119

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، پویا محمودیان در آیین گشایش نمایشگاه بین‌المللی صنایع‌دستی در همدان گفت: امسال با برگزاری بازارچه‌های صنایع‌دستی برای فعالان این حوزه متفاوت آغاز شد و در سال حمایت از کالای ایرانی بازارچه‌های صنایع‌دستی بیش از ۶۲ میلیارد تومان فروش داشت.


وی اضافه کرد: رویداد امروز بسیار حائز اهمیت است. ما باید با برنامه‌ریزی‌های دقیق‌تر و تلاش بیشتری روی این حوزه تمرکز داشته باشیم. سال ۹۶ بر اساس آمار رسمی گمرک صادرات ۲۸۱ میلیون دلار اعلام شد که استان همدان رتبه هفتم صادرات را به خود اختصاص داد.


معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: شهر لالجین یکی از ظرفیت‌های صنایع دستی همدان است که امیدواریم بتوانیم در آینده نه چندان دور اجلاس جهانی صنایع دستی را در این برگزار کنیم. اما باید مدیران همراه و همگام با ما باشند تا بتوانیم شهر لالجین را به عنوان شهر جهانی صنایع دستی حفظ کنیم.


او به موضوع ممنوعیت ورود کالای غیر ایرانی به کشور اشاره کرد و گفت: با این کار باید از هنرمندان و صنعتگران این مرز و بوم حمایت کرد. امیدواریم که نه تنها در لالجین بلکه در هیچ جای ایران نشانی از صنایع دستی غیر ایرانی نبینیم.


محمودیان اظهار کرد: طبق نامه‌ای که از طرف رئیس سازمان میراث فرهنگی به سایت‌های تاریخی ارسال شده با فروش صنایع دستی غیر ایرانی طبق قانون برخورد می‌شود.


وی با بیان اینکه خبر خوش دیگر انعقاد تفاهم‌نامه با صندوق توسعه و عشایر است که یکی از دغدغه‌های همیشگی ما بود اظهار امیدواری کرد که در پایان شهریور شاهد برقراری بیمه هنرمندان باشیم.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

برچسب ها: بیمه هنرمندان
ارسال نظر
هلدینگ شایسته