دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 شهريور 1397 - 17:30
عضو هیأت رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی:

شفاف شدن آرا، کیفیت مجلس و نمایندگان را ارتقا می‌دهد

عضو هیأت رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت: طرح شفافیت آرا، نماینده‌ای را که مطالبات عموم مردم را دنبال می‌کند، از نماینده‌ای که به هر علتی عملکردی به غیر از این دارد، تفکیک می‌کند و این موضوع به نفع مردم و آینده کشور است.
کد خبر : 306077

به گزارش حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری آنا از خانه ملت، امیر خجسته در تشریح طرح شفافیت آرای نمایندگان گفت: شفافیت در رأی‌گیری‌های موجود در مجلس می‌تواند کیفیت مجلس شورای اسلامی و نمایندگان را بالا برده و سنجش عملکرد نمایندگان را دربرداشته باشد و ما قطعاً به دنبال چنین تغییری در آیین‌نامه مجلس هستیم.


نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که بر اساس ماده 131 آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی طرح‌هاى قانونى با امضا و ذکر نام حداقل 15 نفر از نمایندگان در مجلس به رئیس جلسه تسلیم می‌شود و پس از اعلام وصول و قرائت عنوان آن توسط هیأت رئیسه به کمیسیون‏‌هاى مربوط ارجاع می‌شود، گفت: در حال حاضر در فضای رسانه‌ای طوری بیان شده که انگار امضاکنندگان موافق و باقی نمایندگان مخالف طرح فوق هستند.


خجسته ادامه داد: ساز و کار طرح‌ها با سؤالات از مسئولان کشوری متفاوت است و با توجه به این‌که به امضای تنها 15 نفر احتیاج دارند، توسط طراحان بدون اعلام عمومی و در بازۀ زمانی کوتاه و با استفاده از امضای نمایندگان موافقی که در آن لحظه در صحن و یا جلسه حضور دارند، تهیه می‌شود و این امضاها حاوی مخالفان و موافقان قطعی موضوع نیست.


رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه موضوع در کمیسیون مربوطه بررسی می‌شود تا تمامی جوانب این طرح سنجیده و اعمال شود، یادآور شد: یکی از موضوعاتی که مورد سؤال برخی از سیاسیون بوده، جلوگیری از اعمال فشار بر نمایندگان در رأی‌گیری است تا از امکان این موضوع که فشارهایی اعم از فشار رسانه‌ای، مافیایی باعث خلل در تصمیم نمایندگان و بازی با حقوق مردم از ترس تخریب و توطئه است جلوگیری شود که به نظر ما این موضوع جای نگرانی نداشته و می‌تواند به یک فرصت مبدل شود.


خجسته گفت: اعتقاد دارم طرح شفافیت آراء مأخوذه، نماینده‌ای را که مطالبات عموم مردم را دنبال می‌کند، از نماینده‌ای که به هر علتی عملکردی به‌غیر از این دارد، تفکیک می‌کند و این موضوع به نفع مردم و آینده کشور است.


عضو هیأت رئیسه کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی افزود: منتظریم تا کمیسیون تخصصی نیز نظر خود را در مورد موضوع بدهد تا طرح را به صحن علنی ببریم و به طور قطع در صحن از این موضوع دفاع خواهیم کرد.


انتهای پیام/4071/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب