دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 شهريور 1397 - 13:39
معاون دفتر نظارت و اعتباربخشی امور درمان وزارت بهداشت خبر داد؛

تشدید نظارت جامع بر مؤسسات پزشکی، مطب‌ها و مراکز درمانی

معاون دفتر نظارت و اعتباربخشی امور درمان وزارت بهداشت از تشدید پیگیری و نظارت بر موضوع ارجاع بیماران به خارج از بیمارستان برای تهیه ملزومات، دارو و یا تعرفه خودساخته در مراکز درمانی خبر داد.
کد خبر : 306044

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، علی مشکینی در خصوص مسئله نظارت بر مطب‌‌ها تصریح کرد: اتفاقات خوبی در سطح کشور در حال وقوع است. نظارت جامع و هدفمند بر مؤسسات پزشکی، مطب‌ها و مراکز با هدف برخورد با متخلفان در حال انجام است و تاکید بر لزوم هماهنگی با سازمان نظام پزشکی جهت اطلاع دقیق از پروانه‌های مطب صادره و بازدیدهای منظم قبل و بعد از تأسیس از سوی این دفتر صورت می‌گیرد.
وی ادامه داد: گزارش 28 گانه وقایع ناخواسته درمانی توسط دانشگاه‌های علوم پزشکی در سامانه مربوطه در حال ارسال است. البته این سیستم باید به تمامی مراکز و مؤسسات تعمیم داده شود.
معاون دفتر نظارت و اعتباربخشی امور درمان افزود: سناریوهایی برای پیشگیری از بروز خطا به عنوان تجربه در سامانه بارگذاری می‌شود و لازم است بازخوانی در کمیته‌های مربوطه از جمله کمیته خطا در دستور کار قرار گیرد.
مشکینی در مورد شکایات درمانی ثبت شده اظهار کرد: حدود ۲۵ هزار و ۱۶۴ مورد شکایت از اول سال 96 تا امروز در سامانه ۱۹۰ ثبت شده است. این در حالی است که اطلاع رسانی به مردم و آگاه سازی آنها با سامانه 190 باید در تمامی مراکز اعم از سرپایی و بستری ادامه یابد.


وی با اشاره به مسئله وجود تخت‌های VIP، از تشدید پیگیری و نظارت بر موضوع ارجاع بیماران به خارج از بیمارستان برای تهیه ملزومات، دارو و یا تعرفه خودساخته در مراکز درمانی خبر داد.
این مقام مسئول در وزارت بهداشت یادآور شد: همچنین از سوی دفتر نظارت بر بازدیدهای ادواری اعتباربخشی همواره تاکید شده است زیرا نوعی نظارت مستمر بر کیفیت خدمات در بیمارستان‌هاست البته گزارش‌های دریافتی نیز وضعیت مطلوبی از نظارت دانشگاه‌ها را نشان می‌دهد.


انتهای پیام/4044/ن



انتهای پیام/

برچسب ها: تعرفه پزشکی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته