دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 شهريور 1397 - 12:33

دستور کار صحن علنی مجلس از ۴ تا ۷ شهریور/ استیضاح وزیر اقتصاد روز یکشنبه بررسی می‌شود

برنامه هفته آینده مجلس شورای اسلامی شامل استیضاح وزیر اموراقتصادی و دارایی، طرح سؤال از وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و ارائه گزارش کمیسیون اقتصادی درباره تحقیق و تفحص از عملکرد بانک مرکزی است.
کد خبر : 306024

به گزارش حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری آنا از خانه ملت، مجلس شورای اسلامی روزهای یکشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه هفته آینده جلسه علنی دارد.


طرح استیضاح وزیر امور اقتصادی و دارایی که 28 مرداد با 33 امضا به هیأت رئیسه مجلس تقدیم شد، یکشنبه آینده (چهارم شهریور) در مجلس بررسی می‌شود.


منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نیز هفته آینده برای پاسخ به سؤالات نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه و محمدحسین فرهنگی نماینده مردم تبریز به مجلس شورای اسلامی می‌رود.


هفته آینده قرار است نمایندگان مجلس، لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان، لایحه یک‌فوریتی ایجاد هشت منطقۀ آزاد تجاری و صنعتی و 12 منطقۀ ویژۀ اقتصادی و طرح یک‌فوریتی جامع توسعه و عمران روستایی را بررسی کنند.


بررسی طرح یک‌فوریتی تشدید مبارزه با مفاسد اقتصادی در دستگاه قضائی و سازمان تعزیرات حکومتی و طرح دائمی شدن قانون استخدام نیروی انتظامی نیز دستور کار هفته آتی مجلس قرار دارد.


همچنین قرار است طرح اصلاح تبصره ماده 26 قانون حمایت از کودکان و نوجوانان بی‌سرپرست و بدسرپرست، لایحه معافیت وزارتخانه‌ها و مؤسسه‌های دولتی از پرداخت هزینه‌های ثبتی و لایحه اهداف، وظایف و اختیارات وزارت ورزش و جوانان بررسی شود.


هفته آتی همچنین دو گزارش کمیسیون صنایع در مورد ریشه‌های قاچاق کالا و ارز و همچنین تقاضای تحقیق و تفحص درباره بررسی علل ناکارآمدی شرکت‌های خودروساز داخلی در زمینۀ کیفیت، قیمت، محیط‌‌زیست، طراحی و فناوری بررسی می‌شود.


نمایندگان مجلس شورای اسلامی همچنین قرار است گزارش کمیسیون اقتصادی را مبنی بر تصویب تحقیق و تفحص از عملکرد بانک مرکزی جمهوری اسلامی در پنج سال گذشته و همچنین تقاضای برخی از خانه ملتی‌ها را در مورد رسیدگی به طرح بانکداری جمهوری اسلامی ایران بررسی کنند.


انتهای پیام/4071/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب