دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 شهريور 1397 - 12:09

کره‌شمالی برچیدن سایت آزمایش موشکی خود را متوقف کرد

یک اندیشکده آمریکایی با انتشار تصاویر ماهواره‌ای اعلام کرد کره‌شمالی روند برچیدن سایت آزمایش موتور موشک خود را متوقف کرده است.
کد خبر : 306008

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از خبرگزاری روسیاالیوم، سایت آزمایش موتور موشک در منطقه سوهائه استان شمالی بیونگان قرار دارد و از آنجا بود که سال گذشته موشک‌های بالستیک بین‌قاره‌ای هواسونگ 15 پرتاب شد.


پایگاه اینترنتی 38North که متعلق به یک اندیشکده آمریکایی-کره‌ای مستقر در واشنگتن است و در زمینه ارائه تحلیل‌ها و گزارش‌های مربوط به کره‌شمالی فعالیت دارد با انتشار این خبر گزارش کرد: «تصاویر ماهواره‌ای از منطقه پرتاب ماهواره‌بر سوهائه مربوط به 16 آگوست(25 مرداد) نشان می‌دهند در آنجا هیچ فعالیتی مبنی بر برچیدن این سایت هسته‌ای مشاهده نمی‌شود و به نظر می‌‌آید فعالیت‌ها برای تعطیل‌ کردن ساختمانی در قسمت سکوی پرتاب این سایت نیز متوقف شده است.»


مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا پیش‌تر ادعا کرده بود کره‌شمالی فرایند برچیدن تأسیسات خود در سایت سوهائه را آغاز کرده و این اقدام در راستای تعهداتی است که کیم‌جونگ‌اون رهبر این کشور در دیدار 12 ژوئن (22 خرداد) خود با دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا داده است.


وب‌سایت 38North می‌افزاید: «از ماه جولای تا اوایل آگوست (تیر تا اواسط مرداد) پیشرفت‌ محسوسی در برچیدن این سایت مشاهده نشده است اما قطعاتی که پیش‌تر برچیده شده‌ بودند کماکان به صورت انباشته‌شده روی هم روی زمین باقی مانده‌اند.»


کیم‌جونگ‌اون پیش‌تر در سخنانی مبهم در نشست سنگاپور گفته بود با ترامپ برای حرکت به سمت برچیدن سلاح‌های هسته‌ای از شبه‌جزیره کره موافقت کرده است. باوجود این پیونگ‌یانگ به آمریکا هشدار داده تا زمانی که به سیاست‌های خصمانه برای براندازی نظام حاکم این کشور ادامه دهد از برنامه موشکی و هسته‌ای خود عقب‌نشینی نخواهد کرد.


انتهای پیام/4033/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته