دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 شهريور 1397 - 05:45
معاون پژوهشی دانشگاه علم و صنعت در گفتگو با آنا مطرح کرد؛

تدوین اولویت‌های پژوهشی دانشگاه علم و صنعت مبتنی بر نیاز کشور

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علم و صنعت از تدوین اولویت‌های پژوهشی دانشگاه علم و صنعت مبتنی بر نیاز کشور خبر داد.
کد خبر : 305914

تورج محمدی در گفتگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا اظهار کرد: اکنون در شرایط خاصی به‌سر می‌بریم و در این شرایط دستگاه‌های اجرایی، صنعت و دانشگاه‌ها باید بیش از گذشته به یکدیگر اعتماد کنند. در این شرایط باید قطب‌های علمی شکل بگیرد. در دانشگاه علم و صنعت ایران در حال شکل دادن این قطب‌ها هستیم و امیدواریم با اقداماتی که انجام می‌شود این وضعیت را پشت سر بگذاریم و شرایط خوبی برای مردم فراهم شود.


معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علم و صنعت ایران گفت: در دانشگاه‌ علم و صنعت ایران، اولویت‌های پژوهشی مبتنی بر نیاز کشور تدوین شده‌ و در حوزه‌های حمل و نقل، آب، انرژی، آلاینده‌های زیست‌محیطی کلانشهرها با جدیت برنامه‌ریزی کرده‌ایم.


محمدی اضافه کرد: همچنین برای حل مشکلات شرکت گاز، دو مگا پروژه تعریف کردیم و یک پروژه فعال برای ساخت ماهواره با هواوفضا داریم. خوشبختانه در حوزه‌های مختلفی که وارد شده‌ایم اعتماد خوبی بین ما و طرف‌های مقابل شکل گرفته است.


وی ادامه داد: در حل مشکلات زیست‌محیطی، مشکلات شهر اراک به‌خصوص معضلات این شهر در فصل سرما را در دستور کار قرار دادیم و در حوزه آب، مشکلات پسآب صنایع را در دستور کار داریم.


معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علم و صنعت ایران گفت: بخشی از منابع این طرح‌ها از تبصره ط بند 9 قانون بودجه سال 97، که همان بودجه پژوهشی سازمان‌هاست، تأمین می‌شود و بخشی دیگر را باید از منابع دیگر تأمین کنیم چراکه هیچ‌یک از این پروژه‌ها مطالعاتی نیستند بلکه اجرایی هستند.


انتهای پیام/4060/۴۰۴۰/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب