دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
31 مرداد 1397 - 13:05
رئیس دانشگاه تهران تأکید کرد:

لزوم کاهش بروکراسی و فرآیندها در دانشگاه تهران

رئیس دانشگاه تهران گفت: با کاهش فرایندها می‌توان به دانشگاهی یکپارچه دست یافت که در آن بروکراسی به حداقل رسیده باشد.
کد خبر : 305890

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از دانشگاه تهران، جلسه پیگیری میان‌دوره‌ای «نشست تعالی سریع برای سامانه‌سپاری و بهبود فرایند ترفیع استادان دانشگاه» با حضور رئیس دانشگاه تهران، مدیران و کارشناسان مربوطه ۲۸ مرداد در مرکز فناوری اطلاعات و فضای مجازی دانشگاه تهران برگزار شد.


محمود نیلی احمدآبادی رئیس دانشگاه تهران، در این جلسه با اشاره به تأثیر کارشناسان در فرایندهای دانشگاه گفت: در نظر گرفتن نظر کارشناسان و مشارکت آنان می‌تواند در روند بهبود فرایندها بسیار مفید باشد.


وی افزود: با توجه به وسعت دانشگاه تهران و تنوع گروه‌های آموزشی، ایجاد کارگاه‌هایی برای بهبود، می‌تواند سنت جدیدی را در راستای اقدامات دانشگاه تهران ایجاد کند و علاوه بر بهبود فرایند باعث ارتقای دانش کارشناسان می‌شود.


رئیس دانشگاه تهران با تأکید بر اهمیت کیفیت در این فرایند گفت: فرایند ترفیع، فرایندی است که تا پیش از این غالباً در آن کمیت معیار اصلی بوده، اما لازم است که کمیت در راستای کیفیت مورد ارزیابی قرار گیرد.


نیلی احمدآبادی ادامه داد: بعد از انقلاب، بیشتر بر روی کمیت تمرکز شده است و با تسلسل کمیت در ارزیابی‌ها مواجه شده‌ایم؛ لذا به منظور کاهش نقش کمیت و لحاظ کردن کیفیت در ارزیابی‌ها نیازمند تغییر الگوها هستیم.


وی با اشاره به پیچیدگی‌های این الگوها گفت: تغییر الگو ابتدا با مقاومت همراه است؛ ولی با اجرایی شدن آن‌ها دلایل کارا بودنشان آشکار خواهد شد. هرچند پیاده‌سازی الگوهای جدید با توجه به پیچیدگی‌شان بسیار مشکل است، اما با به کارگیری فناوری‌های نوین، این الگوها می‌توانند اجرایی شوند.


رئیس دانشگاه تهران درباره اهمیت نشست تعالی سریع برای سامانه‌سپاری و بهبود فرایند ترفیع استادان اظهار کرد: موفقیت در ترفیع، موفقیت یک تغییر نگاه و نگرش است و ارکان مربوطه باید کمک کنند که این موضوع با کمترین مشکل و بالاترین بازده انجام شود.


نیلی احمدآبادی تصریح کرد: دانشگاه تهران در حال حاضر متهم به بوروکراسی است. با اتخاذ تصمیم‌های اینچنینی می‌توان فرایندها را کاهش داد و به دانشگاهی یکپارچه دست یافت که در آن بروکراسی به حداقل رسیده باشد.


وی تأکید کرد: اقدام به سامانه‌سپاری، مسئولیت سنگینی است که بر عهده مرکز فناوری اطلاعات و فضای مجازی است که با توجه به الگو بودن دانشگاه تهران چه در سطح ملی و چه در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی، نمود شایانی خواهد داشت.


انتهای پیام/4007/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته