دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
31 مرداد 1397 - 01:49
رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس در گفتگو با آنا:

150 هزار میلیارد تومان معوقات بانکی در دست 100 نفر می‌چرخد/ برای اعلام اسامی با کسی تعارف نداریم

رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: 150 هزار میلیارد تومان از معوقات بانکی میان 100 نفر می‌چرخد که اسامی آنها مشخص است و اگر بانک‌ها برای بازگرداندن این معوقات اقدام نکنند، برای اعلام اسامی با کسی تعارف نداریم.
کد خبر : 305750

امیر خجسته در گفتگو با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری آنا، درباره آخرین فعالیت‌های صورت گرفته در فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس با بیان اینکه تاکنون کارهای بزرگی در این فراکسیون انجام شده، اظهار کرد: تخلف در فرودگاه‌ها را در دستور کار داشتیم که مدارک آن در دست اقدام است.


وی با بیان اینکه رسیدگی به تخلفات صندوق ذخیره فرهنگیان، بانک دی، بانک سرمایه، بنیاد شهید و گمرکات از دیگر برنامه‌های فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس است، اضافه کرد: 110 هزار میلیارد تومان معوقات بانکی اعلام شده که فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی همین مبلغ را هم 150 هزار میلیارد تومان برآورد می‌کند؛ این معوقات میان 100 تا 110 نفر می‌چرخد که اسامی آنان هم مشخص است و اگر بانک‌ها برای بازگرداندن این معوقات اقدام نکنند، مجبوریم اسامی را علنی کنیم و با کسی هم تعارف نداریم.


خجسته با تاکید بر اینکه این افراد بیت‌المال را غارت کرده‌اند و آقایان در بانک مرکزی و دیگر بانک‌ها هم پیگیر بازگشت این سرمایه‌ها نیستند، تصریح کرد: بازگشت این 150 هزار میلیارد تومان معوقات بسیاری از مشکلات را حل می‌کند و معتقدم باید ماهیت این 100 نفر برای مردم مشخص شود.


رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس درباره تخلف‌های صورت گرفته در گمرک بیان کرد: 34 هزار خودرو که خلاف قانون ثبت‌سفارش شده بود، از سوی دستگاه قضا پیگیری شد، متخلفان نیز دستگیر شدند و به لطف خدا روند کار بسیار خوب پیش می‌رود.


به گفته وی 6 هزار و 481 نفر در رابطه با قاچاق خودرو تخلف کردند، اینها نه مگس بودند و نه عدس! و از مبادی رسمی پورشه و بنز وارد کردند که پرونده‌هایشان مشخص است و متخلفان هم معرفی شدند و باید تعیین تکلیف شوند.


خجسته درباره مطالبه مردم برای معرفی مفسدان اقتصادی گفت: این مسئله در اختیار قوه‌قضائیه است که خوشبختانه تصمیم خوبی در رابطه با اعلام اسامی مفسدان گرفته است.


رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس خاطرنشان کرد: هزاران نفر از دانشگاهیان، علما و حوزویان خواسته‌اند اسامی اینها مشخص شود؛ بنابراین دستگاه قضا نباید اجازه دهد متجاوزان به حقوق مردم امنیت داشته باشند.


انتهای پیام/4034/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب