دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 شهريور 1397 - 03:05

بیومکانیک بنیادی؛ کتابی برای تحلیل مهارت‌های جنبشی

مطالب ارائه شده در کتاب بیومکانیک بنیادی به دانشجو کمک می‌کند تا برحسب دانش کاربردی، مهارت‌های جنبشی (حرکتی) را تحلیل کند.
کد خبر : 305731

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات و کتاب گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، کتاب بیومکانیک بنیادی تألیف نانسی همیلتون، وندی وایمار، کاترین لاتگنز با ترجمه عبدالرسول دانشجو توسط سازمان چاپ و انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی با همکاری واحد تهران شرق منتشر شد.


بیومکانیک شاخه‌ای از علم و مشتمل بر اصول و روش‌های کاربردی مکانیک در ساختار و عملکرد سیستم‌های زیستی است. بیومکانیک شاخه گسترده‌ای از علم به شمار می‌آید و بیومکانیک ورزشی یکی از حوزه‌های کاربردی به شمار می‌رود که اصول و قوانین آن از دانش و تحقیقات علومی همچون فیزیک، ریاضیات، آناتومی و فیزیولوژی تشکیل شده است. زمینه‌های دیگر بیومکانیک کاربردی شامل مهندسی صنعتی و مهندسی محیط زیست (ارگونومی)، توانبخشی، پزشکی، مهندسی پزشکی و هوا فضا است.


این کتاب بعضی مفاهیم مقدماتی لازم را برای درک بیومکانیک ورزشی و تربیت‌بدنی به دانشجویان معرفی کرده و مفاهیم مکانیکی و اصطلاحات اساسی برای مطالعه مکانیک را به عنوان جنبه‌ای از علم حرکت ارائه می‌کند.


مطالب ارائه شده در کتاب بیومکانیک بنیادی به دانشجو کمک می‌کند تا برحسب دانش کاربردی که به تازگی درباره مفاهیم بیومکانیک حرکت کسب کرده است، مهارت‌های جنبشی (حرکتی) را تحلیل کند. با استفاده از اصول اساسی تجزیه و تحلیل حرکت که در جدول زیر آمده است، می‌توان هر مفهوم مکانیکی را به هر نوع مهارت حرکتی مربوط کرد. چنین تمرینی در به‌کارگیری دانش برای تحلیل مسئله به دانشجو کمک می‌کند تا درکی قوی در تحلیل حرکت انسان به دست آورد.


این کتاب، تألیف نانسی همیلتون، وندی وایمار، کاترین لاتگنز با ترجمه عبدالرسول دانشجو در 241 صفحه و با شمارگان یک‌هزار نسخه توسط سازمان چاپ و انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شرق منتشر شده است.


انتهای پیام/4072/4031/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته