دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس سازمان سنجش آموزش کشور خبر داد؛

پذیرش 89 درصد کنکوری‌ها با سوابق تحصیلی

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور از پذیرش 89 درصدی داوطلبان کنکور سراسری سال جاری از طریق سوابق تحصیلی خبر داد.
کد خبر : 305649

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، جلسه 700 کمیسیون مشورتی روز یکشنبه 21 مرداد در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.


به گزارش مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی در این جلسه گزارشی از برگزاری آزمون سراسری سال 1397 و تغییرات پیش رو برای آزمون 1398 توسط ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور ارائه شد.


طبق این گزارش در سال جاری 479 حوزه در داخل کشور و 25 حوزه در خارج از کشور اقدام به برگزاری آزمون کرده‌اند. همچنین تأکید شد بر اساس تبصره 1 و 4 ماده 5 قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور که حداقل 85 درصد ظرفیت پذیرش دانشجو در کل کشور را بر مبنای سابقه تحصیلی در نظر گرفته بود، این میزان در سال جاری با ظرفیت محقق شده است.


در ادامه اشاره شد برخلاف سال‌های گذشته که تأثیر سوابق تحصیلی به صورت تأثیر مثبت در کارنامه کنکور لحاظ می‌شد، طبق مصوبه شورای سنجش و پذیرش در سال 1398 تأثیر قطعی سوابق تحصیلی لحاظ خواهد شد.


ورود یادگیری‌های مفهومی به آزمون کنکور با توجه به اهداف سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش، هدایت تحصیلی بر اساس مطالبات نقشه جامع علمی کشور، تشکیل شورای راهبری آموزش در کشور، توجه به مؤلفه‌های مربوط به عدالت آموزشی در فرآیند کنکور ازجمله نظرات و پیشنهاد‌های مطرح‌شده اعضا در این کمیسیون بود.


انتهای پیام/4060



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته