دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
31 مرداد 1397 - 14:10
رئیس کمیته فرآیند انتخاب و انتصاب مدیران مدارس خبر داد؛

اجرای طرح انتخاب و انتصاب مدیران مدارس در سراسر کشور از سال آینده

رئیس کمیته فرایند انتخاب و انتصاب مدیران مدارس تصریح کرد: طرح انتخاب و انتصاب مدیران مدارس امسال به صورت پایلوت در مراکز استان‌ها برگزار شد که پس از رفع نواقص سال آینده به صورت سراسری در کشور اجرا می‌شود.
کد خبر : 305632

عظیم محبی در گفتگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، با توجه به انجام فرآیند سنجش و مصاحبه علمی از پذیرفته‌شدگان آزمون مدیران مدارس گفت: مصاحبه از پذیرفته‌شدگان در سه محور روان‌شناختی، مدیریت مدرسه و آیین‌نامه و اساسنامه مدارس برگزار شد.


وی افزود: در مرحله نخست هفت هزار نفر پذیرفته شده‌اند که پس از انجام مصاحبه علمی و حضوری سه هزار نفر به عنوان مدیر مدرسه انتخاب و در سمت مدیریت انتصاب می‌شوند.


رئیس کمیته فرآیند انتخاب و انتصاب مدیران مدارس با تأکیدبر اینکه محورهای مصاحبه با حضور اساتید برجسته و مرتبط حوزه برگزار شده است، خاطرنشان کرد:‌ برای مثال در حوزه روانشناختی یک نفر از اساتید حوزه در مصاحبه حضور داشت و روند پرسش سوالات و پاسخ پذیرفته‌شدگان را رصد می‌کرد.


محبی با بیان اینکه اجرای برنامه انتخاب و انتصاب مدیران مدارس از میان فرهنگیان یکی از مهم‌ترین اقدامات آموزش و پرورش طی 40 سال اخیر بوده است، گفت: اجرای این برنامه موجب شایستگی‌سالاری و ترغیب فرهنگیان به کسب مهارت‌های مدیریت و تقویت مسائل حوزه‌های روانشناختی می‌شود.


وی افزود: برای حوزه روانشناختی 100 امتیاز، مدیریت 200 امتیاز، آشنایی با اساسنامه و آیین‌نامه‌های مدارس 200 امتیاز در نظر گرفته شده است که در نهایت افرادی که در این مرحله و مرحله اول (سوابق عملکرد) بیشترین امتیاز را کسب کرده باشند به عنوان مدیر انتخاب می‌شوند.


رئیس کمیته فرآیند انتخاب و انتصاب مدیران مدارس با بیان اینکه امسال این برنامه به صورت پایلوت در مراکز استان‌ها برگزار شد، تصریح کرد: پس از اتمام طرح پایلوت از مراکز استان‌ها نظرسنجی خواهد شد که پس از رفع ایرادات و نواقص بتوانیم سال آینده این برنامه را در سراسر کشور برگزار کنیم.


محبی در پاسخ به سوالی مبنی‌بر اینکه برخی از فرهنگیان نقدهایی به مرحله دوم گزینش پذیرفته‌شدگان دارند، گفت: برنامه انتخاب و انتصاب مدیران مدارس پس از 40 سال مجدد در آموزش و پرورش اجرا شد که طبیعتاً با نواقص و انتقادهایی روبه‌رو خواهد شد، بنابراین از همکاران درخواست می‌کنیم نقدهای خود را به ما منتقل کنند تا بتوانیم در اجرای این برنامه موفق‌تر عمل کنیم.


وی گفت: افراد پذیرفته‌ شده امسال در مدارس در سمت مدیریت مشغول به فعالیت خواهند شد که پس از آغاز مدیریت وزارت آموزش و پرورش بر نحوه فعالیت آنها نظارت خواهد کرد.


رئیس کمیته فرآیند انتخاب و انتصاب مدیران مدارس تصریح کرد: اسامی و اطلاعات سایر پذیرفته‌شدگان نیز در بانک اطلاعاتی ذخیره می‌شود.


انتهای پیام/4038/


انتهای پیام/

برچسب ها: آموزش و پرورش
ارسال نظر
قالیشویی ادیب