دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 مرداد 1397 - 11:02
رئیس پلیس تهران بزرگ:

555 سارق پایتخت در رعد پلیس گرفتار شدند

رئیس پلیس پایتخت از دستگیری 555 سارق در اجرای چهاردهمین طرح رعد، خبر داد.
کد خبر : 305605

به گزارش خبرنگار حوزه انتظامی گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، سردار حسین رحیمی در حاشیه اجرای چهاردهمین طرح رعد اظهار کرد: در مجموع در راستای اجرای این طرح 330 حکم قضائی براساس کار اطلاعاتی و رصد انجام شده که در نهایت؛ مأموران ما به مخفیگاه 300 سارق، قاچاقچی و موادفروش وارد شدند.


رئیس پلیس پایتخت با بیان اینکه به دنبال اجرای چهاردهمین مرحله طرح رعد، 555 نفر سارق در قالب 29 باند دستگیر شدند، افزود: این افراد به یک‌هزار و 250 فقره سرقت اعتراف کرده‌اند و بررسی‌ها نشان می‌دهد که حدود 50 درصد آنها دارای سابقه سرقت هستند.


کشف 207 دستگاه خودرو و موتورسیکلت


رحیمی با اشاره به کشف 207 دستگاه خودرو و موتورسیکلت سرقتی و همچنین 4 هزار و 500 قلم انواع و اقسام اقلام سرقتی، افزود: اقلام کشف شده حدود سه‌ و نیم میلیارد تومان ارزش دارد که در حال حاضر پلیس باید پرونده تمامی آنها را بررسی کند.


تشکیل 52 پرونده کالای قاچاق


رئیس پلیس پایتخت با اشاره به تشکیل 52 پرونده کالای قاچاق اضافه کرد: در این راستا 23 نفر قاچاقچی عمده و خرد دستگیر شده‌اند و همچنین 12 باند قاچاق کالا از سوی پلیس شناسایی شده است.


به گفته رحیمی، از اعضای این باندها 10 هزار دلار و 4 هزار و 808 یوروی تقلبی کشف و ضبط شده و ارزش اموال کشف شده 5 میلیارد تومان برآورد می‌شود.


دستگیری 460 خرده‌فروش مواد مخدر


وی همچنین با اشاره به دستگیری 460 خرده‌فروش مواد مخدر اضافه کرد: در این طرح 310 معتاد متجاهر دستگیر شدند که تحویل مراکز بازپروری خواهند شد. همین‌طور اعضای 6 باند توزیع‌کننده مواد مخدر از سوی پلیس شناسایی و دستگیر شدند.


کشف 6 قبضه سلاح جنگی و شکاری


فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اشاره به کشف 6 قبضه سلاح جنگی و شکاری تصریح کرد: 72 قبضه سلاح سرد و یک‌هزار و 649 فقره مهمات جنگی به همراه 12 نفر دارنده سلاح شناسایی و دستگیر شدند.


وی با اشاره به آخرین اطلاعات پلیس امنیت و پیشگیری تهران بزرگ گفت: همکارانم موفق شده‌اند چندین انبار کاغذ و آهن‌آلات و لوازم خانگی احتکارشده و قاچاق را کشف کنند.


رحیمی در پاسخ به سوالی مبنی‌بر اینکه مجرمان به طور مداوم دستگیر شده و مجدد به چرخه سرقت بازمی‌گردند، راه حل چیست، گفت: وظیفه پلیس تنها دستگیری مجرمان است و مراحل بعدی و نحوه مجازات برعهده مسئولان قضائی خواهد بود که باید احکام مناسب صادر شود. البته قانون برای مجرمانی که جرم خود را تکرار می‌کنند، مجازات‌های سنگین‌تری در نظر گرفته است.


شناسایی متخلفان ورزشگاه آزادی


وی در پاسخ به سوالی درباره وضعیت ورزشگاه‌ها، اظهار کرد: در این زمینه جلساتی با مسئولان مربوطه داشتیم و هماهنگی‌هایی صورت گرفته است.


رئیس پلیس پایتخت درباره اینکه چطور برخی از اقلام وارد ورزشگاه شده است، توضیح داد: این موضوع نیز در حال بررسی است و موارد لازم را بررسی خواهیم کرد.


فرمانده انتظامی تهران بزرگ اضافه کرد: همکاران من از ساعت‌ها قبل از شروع بازی و ساعت‌ها پس از پایان بازی و تخلیه ورزشگاه در این محل مستقر هستند و با متخلفان برخورد خواهند کرد.


وی در واکنش به سوالی مبنی بر اینکه آیا هنجارشکنان در ورزشگاه آزادی شناسایی شده‌اند گفت: تمامی این افراد شناسایی شده‌اند و قطعاً با متخلفان برخورد قضائی و انتظامی جدی انجام خواهد شد.


انتهای پیام/4009/4039/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته