دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 شهريور 1397 - 07:55
رئیس سازمان نهضت سوادآموزی خبر داد؛

استفاده از خدمات 500 مؤسسه آموزشی برای سوادآموزی

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی بیان کرد: این سازمان برای جبران کمبود نیرو و افزایش سوادآموزی در کشور، سالانه با 500 مؤسسه آموزشی جهت تدریس به افراد بی‌سواد همکاری می‌کند.
کد خبر : 305603

علی باقرزاده در گفتگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، با بیان اینکه با کمبود نیرو در حوزه آموزش مواجه نیستیم، گفت: سازمان نهضت سوادآموزی تلاش کرده تا از طریق انعقاد تفاهم‌نامه با مؤسسات و مدارس غیر دولتی، نیروهای مورد نیاز خود را جذب کند.


وی افزود: سالانه سازمان نهضت سوادآموزی با 500 مؤسسه یا مدرسه غیر دولتی تفاهم‌نامه منعقد می‌کند، که براساس آن مؤسسات باید ثبت‌نام افراد فاقد سواد را در سیستم سازمان انجام و آنها را تحت آموزش قرار دهند.


رئیس سازمان نهضت سوادآموزی یادآور شد: سازمان نهضت سوادآموزی مجاز است صرفاً با مؤسساتی که مجوز و اساسنامه فعالیت آموزشی دارند، همکاری کند. خوشبختانه با این تفاهم‌نامه سالانه، شمار بسیاری از افراد بی‌سواد تحت آموزش قرار می‌گیرند.


باقرزاده با توجه به مسئولیت‌های سازمان نهضت سوادآموزی در قبال افرادی که در مؤسسات و مدارس غیردولتی تحت سوادآموزی قرار می‌گیرند، خاطرنشان کرد: این سازمان، تمام مراحل ثبت‌نام، برگزاری کلاس، نحوه آموزش و ... را به صورت مداوم رصد می‌کند و در نهایت نیز آزمون توسط خود سازمان برگزار می‌شود و اگر افراد سوادآموز در آزمون‌ها پذیرفته شوند، هزینه آموزش به آموزش‌دهندگان پرداخت خواهد شد.


وی افزود: سازمان در مرحله سوادآموزی 750 هزار تومان، تکمیل سواد 830 هزار تومان و تحکیم سواد 200 هزار تومان به آموزش‌دهندگان پرداخت می‌کند.


رئیس سازمان نهضت سوادآموزی با بیان اینکه آمار افراد بی‌سواد سالانه در استان‌ها تغییر می‌کند، گفت: بر این اساس نیاز ما برای همکاری با مؤسسات و مدارس غیر دولتی سالانه در استان‌ها دچار تغییر می‌شود.


باقرزاده با تأکیدبر اینکه ثبت‌نام افراد داوطلب باید در سامانه سازمان نهضت سوادآموزی ثبت شود، تصریح کرد: مدرک فارغ‌التحصیلان توسط سازمان صادر می‌شود و مؤسسات و مدارس، صرفاً مسئولیت آموزش را برعهده می‌گیرند.


انتهای پیام/4009/4038/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته