دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 شهريور 1397 - 12:11

پیام صوتی جدید ابوبکر بغدادی

سرکرده گروه تروریستی داعش در فایلی صوتی یارانش را به داشتن ثبات فراخواند.
کد خبر : 305591

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از وب‌سایت شبکه ان آر تی‌، در نخستین پیام صوتی منتسب به ابوبکر بغدادی که پس از حدود یک سال منتشر می‌شود رهبر داعش یارانش را به حفظ ثبات فراخوانده است.


بغدادی در فایلی صوتی که گفته می‌شود منسوب به او است با درخواست از یارانش برای حفظ ثبات بیان کرد: «عامل تمییز پیروزی یا شکست در نزد یارانمان به یک شهر یا روستایی که پس گرفته شده، داشتن حریم و مالکیت هوایی یا داشتن موشک‌های بین‌‌قاره‌ای و بمب‌های هوشمند وابسته نیست.»


این پایگاه خبری اعلام کرد مشخص نیست که آیا این فایل صوتی به طور مشخص مربوط به بغدادی یا شخص دیگری است.


داعش تا سال گذشته بر بخش گسترده‌ای از عراق و سوریه تسلط داشت ولی به‌تدریج با پیروزی‌ها و موفقیت‌های ارتش‌های عراق و سوریه با هم‌پیمانی ایران و روسیه به قهقرا رفت و اکنون تنها بخش‌های اندکی از نواحی بیابانی این دو کشور را در اختیار دارد.


در آخرین فایل صوتی که از بغدادی منتشر شده بود، وی یارانش را در سراسر جهان به حمله علیه غرب و ادامه مبارزه در عراق، سوریه و مناطق دیگر فراخوانده بود.


به گزارش آنا، فایل صوتی منسوب به بغدادی در حالی منتشر می‌شود که ماه گذشته یک منبع امنیتی عراق مدعی شده بود ابوبکر بغدادی دیگر از نظر جسمانی زنده نیست و ابوعثمان تونسی به عنوان جایگزین وی انتخاب شده است.


وی افزود: «منابع اطلاعاتی اعلام کردند نیروی هوایی عراق در ماه ژوئن، اجتماع رهبران گروه تروریستی داعش را در خاک سوریه هدف قرار دادند و داده‌های اطلاعاتی نشان می‌دهد تعدادی از رهبرانشان کشته و زخمی شده‌اند.»


این منبع که نامش فاش نشده است تصریح کرد:‌ «در میان افراد زخمی، ابوبکر بغدادی وجود داشت و او اکنون از نظر جسمانی مرده محسوب می‌شود و زندگی نباتی دارد و نمی‌تواند فعالیت خاصی انجام دهد.»


وی تأکید کرد: «این موضوعی است که برخی رهبران غیرعراقی داعش به آن پرداخته‌ و ابوعثمان تونسی را به عنوان جایگزین بغدادی انتخاب کرده‌اند تا اختلافات میان داعشی‌ها بالا نگیرد.»


انتهای پیام/4033/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته