دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 مرداد 1394 - 12:31

شرکت «پتروپارس» از لیست تحریم‌های اتحادیه اروپا خارج شد

به‌دنبال جمع‌بندی مذاکرات هسته‌ای میان ایران و گروه ۱+۵، وزارت خزانه‌داری انگلیس با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که اتحادیه اروپا شرکت «پتروپارس» را از لیست تحریم‌های خود خارج کرده است.
کد خبر : 30555

به‌گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از رویترز، وزارت خزانه‌داری انگلیس روز گذشته (چهارشنبه) بیانیه‌ای را صادر و اعلام کرد که شرکت عملیات و مدیریت «پتروپارس» و شرکت با مسئولیت محدود «مهندسی منابع پتروپارس» از لیست تحریم‌ها حذف شده‌اند.


در این بیانیه‌ آمده است: در ۲۲ ژوئن ۲۰۱۵، حکم دادگاه عمومی ۵ می ۲۰۱۵ اتحادیه اروپا درباره شرکت «پتروپارس» ایران در نشریه رسمی اتحادیه اروپا چاپ شد.


این بیانیه می‌افزاید: حکم صادر شده محدودیت‌های اتحادیه اروپا علیه شرکت «عملیات و مدیریت آریا کیش پتروپارس» و شرکت «کیش مهندسی منابع پتروپارس» را ملغی می‌کند.


به مدت دو ماه و ۱۰ روز برای حکم مربوطه درخواست تجدیدنظر مطرح نشد و بنابراین حذف این شرکت از لیست تحریم‌ها اجرایی می‌شود.


این بیانیه می‌افزاید: در نتیجه حکم مربوطه، شرکت «عملیات و مدیریت آریا کیش پتروپارس» و شرکت «کیش مهندسی منابع پتروپارس» دیگر در لیست تحریم‌های اتحادیه اروپا قرار ندارند و دارایی‌ آن‌ها دیگر مسدود نیست.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته