دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
31 مرداد 1397 - 07:50
رئیس دانشگاه صنعتی شریف در گفتگو با آنا:

دانشگاه شریف بالاترین نرخ ارتباط با صنعت را دارد

رئیس دانشگاه صنعتی شریف گفت: درحال حاضر بالاترین رقم ارتباط صنعت در کشور را دانشگاه شریف دارد، ولی تصور می‌کنیم هنوز به حد ایده‌آل دست نیافته‌ایم.
کد خبر : 305486

محمود فتوحی در گفتگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، اظهار کرد: ارتباط صنعت و دانشگاه در وضعیت فعلی کشور حائز اهمیت است. به همین دلیل، دانشگاه شریف سعی کرده است، روند ارتباط صنعت با دانشگاه را افزایش دهد و در این زمینه به رشد قابل ملاحظه‌ای نیز دست یافتیم.


وی افزود: یکی از اقداماتی که در نظر داریم این است که به جای انجام پروژ‌ه‌های کوچک به سمت ابر پروژه حرکت کنیم و در همین راستا در تلاش هستیم که در دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه، مارکت بیس (پایگاه تجاری) راه‌اندازی کنیم.


رئیس دانشگاه صنعتی شریف تصریح کرد: براساس این مارکت بیس(پایگاه تجاری) می‌توانیم پتانسیل خود را به صنعت معرفی کنیم و صنعت هم نیازهای خود را به دانشگاه منعکس کند تا بتوان پروژه‌ها و طرح‌های تحقیقاتی بزرگ را با کمک استادان به سرانجام برسانیم.


فتوحی گفت: درحال حاضر بالاترین رقم ارتباط صنعت در کشور را دانشگاه شریف دارد، ولی تصور می‌کنیم هنوز به حد ایده‌آل دست نیافته‌ایم و باید بیش از اینها تلاش کنیم.


وی عنوان کرد: تلاش داریم به نقطه‌ای برسیم که بخش صنعت، حامی پروژه‌های دانشجویان تحصیلات تکمیلی باشد و انتظار است، پروژه‌هایی که تعریف می‌شود در راستای حل مسائل اساسی کشور باشد.


رئیس دانشگاه صنعتی شریف در پایان گفت: باید برای دو دهه آینده، برای پروژه‌های بنیادی، کاربردی، مرز دانش، حل مسائل فعلی کشور برنامه‌ریزی داشته باشیم؛ بنابراین دانشگاه به نوعی باید تجمیع همه این مسائل باشد.


انتهای پیام/4060/4007/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته