دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 مرداد 1397 - 06:06
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفتگو با آنا تاکید کرد؛

لزوم حضور صنایع و کارخانجات ایرانی در سوریه

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شاهد فعالیت خاص دیپلماسی در سوریه نیستیم، گفت: باید زمینه مراودات و حضور صنایع و کارخانجات ایرانی در سوریه از سوی دستگاه دیپلماسی فراهم شده و حضور ایران در بازسازی این کشور بیش از پیش تقویت شود.
کد خبر : 305422

سیدحسین نقوی حسینی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، درباره اهمیت دیپلماسی اقتصادی و استفاده از توانمندی‌های ایران در بازسازی سوریه اظهار کرد: جمهوری اسلامی نقش بسیار زیادی در مقابله با گروهک تروریستی داعش و دفاع از تمامیت ارضی سوریه ایفا کرد و به‌ویژه در کمک‌های مستشاری نقش ایران بی‌بدیل بود که هم دولت سوریه و هم کشورهای منطقه به آن اعتراف دارند؛ اما بعد از پاکسازی این کشور و اهمیت‌دار شدن دیپلماسی اقتصادی با توجه به استقبالی که مردم سوریه از جمهوری اسلامی ایران می‌کنند، شاهد تحرکات کافی در این زمینه نیستیم.


وی با بیان اینکه به نظر می‌رسد سوریه در حوزه دیپلماسی کشور به فراموشی سپرده شده و مد نظر نیست، اضافه کرد: در زمان مقابله با گروهک تکفیری و تروریستی داعش حداقل هر ماه یک سفر از سوی مقام‌های بلندپایه کشور به سوریه انجام می‌شد و رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس هم هر 6 ماه یک بار سفری به سوریه می‌رفت.


عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان کرد: فعالیت خاصی در سوریه را از دستگاه دیپلماسی شاهد نیستیم؛ که این ضعف است. چرا که زمانی مردم سوریه به ما نیاز داشتند و به کمکشان شتافتیم، اما اکنون کشورهای دیگر از مزایای بازسازی سوریه بهره‌مند می‌شوند. بنابراین باید زمینه مراودات صنایع و کارخانه‌های ایران در سوریه از سوی دستگاه دیپلماسی فراهم و حضور ایران در بازسازی این کشور بیش از پیش تقویت شود.


انتهای پیام/4034/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته