دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
با دستور شریعتمداری؛

خرید کالا و استفاده از خدمات خارجی ممنوع شد

وزیر صنعت، معدن و تجارت به همه واحدها، سازمان‌ها و شرکت‌های زیرمجموعه ابلاغ کرد که از خرید کالا و استفاده از خدمات خارجی خودداری کنند.
کد خبر : 305349

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری آنا از شاتا، با بروز شدن فهرست تولیدات و خدمات داخلی در پورتال وزارت صنعت، معدن و تجارت کلیه واحدها، سازمان‌ها و شرکت‌های زیر مجموعه این وزارتخانه مکلف شدند با مراجعه به فهرست یادشده از خرید کالای خارجی و خدماتی که نام آن‌ها در فهرست مذکور درج شده است خودداری کرده و مراقبت و نظارت داشته باشند تا پیمانکاران آنان نیز این موضوع را رعایت کنند.


طبق یکی از بندهای قانونی، ارجاع کلیه فعالیت‌های خدماتی (فنی و مهندسی)، ساخت،‌ نصب و تأمین کالاهای مورد نیاز فقط به شرکت‌های ایرانی دارای صلاحیت مجاز است و در صورت عدم ارائه خدمات و کالاهای مورد نظر از سوی شرکت‌های ایرانی، صرفا با رعایت ماده 4 قانون مذکور (هماهنگی با وزارت صنعت، معدن و تجارت) می‌تواند با مشارکت ایرانی–خارجی یا خارجی واگذار شود.


گفتنی است بروزرسانی فهرست تولیدات و خدمات داخلی که در پورتال وزارت صنعت، معدن و تجارت درج شده است به دنبال تکلیف ماده 3 قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی در تأمین نیازهای کشور و با همکاری انجمن‌ها و تشکل‌های مربوط صورت گرفت.


این فهرست از طریق آدرس www.mimt.gov.ir\tavanmandi قابل مشاهده است.


انتهای پیام/4076


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته