دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 مرداد 1397 - 12:34
معاون رئیس جمهوری عنوان کرد؛

افزایش سهم بانوان در مشاغل ایجادشده دو سال اخیر

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: سهم بانوان در مشاغل ایجادشده کشور در دو سال اخیر افزایش یافته است.
کد خبر : 305345

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری آنا از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی معصومه ابتکار صبح امروز در دیدار با استاندار خراسان رضوی اظهار کرد: سال 95 حدود 67 درصد و سال گذشته نیز 59 درصد مشاغل ایجادشده در کشور مربوط به حوزه زنان بوده است.


وی با بیان اینکه میزان کارآفرینی و تداوم کسب و کار در بانوان هم در مقایسه با آقایان بیشتر بوده افزود: این مهم به دلیل مداومت آنان در پیگیری‌ها، کم‌توقع بودن و ساختن با حداقل‌ها و نیز راه‌اندازی مشاغل عموماً از خانه و در قالب مشاغل خانگی است.


استاندار خراسان رضوی نیز گفت: به منظور اثربخشی بیشتر، پیشنهاد می‌شود که معاونت رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده، نهادی را به منظور مشاوره برای اجرای طرح‌های اقتصادی زنان سرپرست خانوار از تکمیل زنجیره تولید تا فروش و بازاریابی ایجاد کند.


علیرضا رشیدیان با اشاره به تخصیص 305 میلیارد تومان از سهمیه 610 میلیارد تومانی سهمیه تسهیلات مشاغل روستایی به بانک‌های عامل این استان افزود: اجرای طرح‌های اقتصادی در روستاها، زمینه و ظرفیت مهاجرت معکوس آنان از شهرها به روستاها را فراهم کرده است.


وی ادامه داد: با وجود کاهش جمعیت روستایی کشور، به مدد رسیدگی همه‌جانبه به روستاها، این میزان در خراسان رضوی کاهش نداشته است؛ بلکه با رشد 6 دهم درصدی مواجه بوده است.


استاندار خراسان رضوی، آموزش برای ایجاد اشتغال در حوزه زنان و مردان را ضروری دانست و افزود: قرار نیست فقط با توزیع پول و پرداخت تسهیلات، مشاغلی ایجاد شود که پایداری و ماندگاری ندارد و منابع کشور هدر برود.


انتهای پیام/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته