دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 مرداد 1397 - 10:20
سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

اکنون زمان مناسبی برای استیضاح وزیر آموزش و پرورش نیست

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استیضاح وزیر آموزش و پرورش در آستانه بازگشایی مدارس به هیچ عنوان مناسب نیست، تصریح کرد: بسیاری از مطالبات نمایندگان از عهده وزارت آموزش و پرورش خارج است.
کد خبر : 305284

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از خانه ملت، سید حمایت میرزاده با اشاره به اینکه هیچ یک از اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس طرح استیضاح سید محمد بطحایی را امضا نکرده‌اند، گفت: البته امضا نکردن این استیضاح به هیچ عنوان به معنای رضایت از عملکرد در این حوزه نیست و باید قبول کرد که کمی و کاستی‌های فراوانی در این حوزه وجود دارد.


نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قطعاً نمی‌توان شخص وزیر آموزش و پرورش را هم در وجود مشکلات و مسائل آموزش و پرورش بی‌تقصیر دانست، افزود: در عین حال باید در نظر داشت که وزیر آموزش و پرورش نمی‌تواند معجزه کند.


وی با بیان اینکه باید قبول کرد که در حال حاضر زمان استیضاح وزیر آموزش و پرورش در آستانه بازگشایی مدارس به هیچ عنوان مناسب نیست، افزود: افزون بر این مسئله در شرایط کنونی با کنار رفتن وزیر آموزش و پرورش نمی‌توان تضمین داد که فردی توانمندتر و با کارایی بهتر بر سر کار خواهد آمد.


بسیاری از مطالبات نمایندگان از عهده وزارت آموزش و پرورش خارج است


میرزاده ادامه داد: در کنار این مسائل بسیاری از مطالبات نمایندگان که از محورهای استیضاح وزیر آموزش و پرورش مانند پرداخت مطالبات فرهنگیان است از عهده وزارت آموزش و پرورش خارج است و نیاز به عزم بالاتر و دستور رئیس جمهوری و همراهی سازمان برنامه و بودجه یا صندوق بازنشستگی کشوری دارد تا آموزش و پرورش در اولویت قرار گیرد که در حال حاضر این مهم محقق نمی‌شود.


سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: با وجود این مسائل، حتی مسائلی که از عهده شخص وزیر خارج است نیز باید با پیگیری‌های وزیر آموزش و پرورش در دولت اجرایی شود که این پیگیری‌ها به حد مکفی نبوده است و اعضای کمیسیون آموزش هم در این زمینه انتظاراتی دارند.


انتهای پیام/4038/4044/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته