دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
ضرغامی:

مرحوم دری قهرمان مبارزه با انگلیس در جنگ نرم بود

مدیر اسبق سازمان صدا و سیما گفت: مرحوم دری، قهرمان مبارزه با انگلیس در جنگ نرم بود. سریال‌های خوش‌ساخت و دیدنی با درون مایه پرمحتوا و صادقانه نسبت به کارنامه ننگین استعمار پیر در ایران، یادگار آن مرد بزرگ است.
کد خبر : 305278

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو و تلویزیون گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، عزت‌الله ضرغامی که در دوران ریاست وی بر سازمان صداوسیما، سریال‌های «کیف انگلیسی» و «کلاه پهلوی» به کارگردانی سید ضیاءالدین دری به تولید رسید، معتقد است که کمتر کسی قدر و جایگاه سید ضیاءالدین دری را می‌داند.


مدیر اسبق سازمان صدا و سیما افزود:‌ در زمان معاونت سینمایی‌ام بیشتر با او آشنا شدم و فیلم سینمایی «سینما سینماست» در آن دوره ساخته شد.


وی گفت: عملکرد حرفه‌ای و برجسته او در ساخت سریال «کیف انگلیسی» باعث شد تا مجموعه تلویزیونی «کلاه پهلوی» را با او ادامه دهیم. به این مناسبت ارتباط فعال و نزدیکی با او داشتم؛ با سواد، پُرکار، متعهد و حزب‌اللهی بود.


ضرغامی یادآور شد: دری استعمار پیر بریتانیای کبیر را به خوبی می‌شناخت و برای روشنگری نسبت به آن بسیار باانگیزه بود. چند شب قبل که به مناسبت کودتای آمریکایی ۲۸ مرداد قسمت‌هایی از سریال «معمای شاه» پخش می‌شد، یک بار دیگر به اهمیت تولید این‌گونه سریال‌های تاریخی پی‌بردم. مجموعه‌هایی از این دست، یکبار مصرف نیستند؛ بلکه بهمثابه یک دوره آموزش تاریخ و عبرت گرفتن از حوادث گذشته، همواره مورد نیاز و استفاده آحاد جامعه بهویژه نسل‌های جدید هستند.


مدیر اسبق سازمان صدا و سیما تصریح کرد: مرحوم دری قهرمان مبارزه با انگلیس در جنگ نرم بود. سریال‌های خوش‌ساخت و دیدنی با درون مایه پرمحتوا و صادقانه نسبت به کارنامه ننگین استعمار پیر در ایران، یادگار آن مرد بزرگ است.


وی با اشاره به اینکه قبل از عمل جراحی کبد، تلفنی با او صحبت کردم، گفت: بچه‌های شیراز و به‌ویژه تقی سهرابی مدیرکل مرکز صدا و سیما استان فارس و دیگر عزیزان در خدمت او بودند. ولی عمر او دیگر به این دنیا نبود. خدایش رحمت کند!


ضرغامی خاطرنشان کرد: دُرّ تلویزیون ایران رخ در نقاب خاک می‌کشد ولی آثار پر برکتش برای ملت ایران باقی خواهد ماند.


انتهای پیام/4072/4073/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته