دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 مرداد 1397 - 10:37
بازی‌های آسیایی جاکارتا؛

تدابیر کرانچار برای دیدار با میانمار/ احتمال رویارویی با کره‌جنوبی و ازبکستان

تیم ملی امید ایران در حالی به دیدار میانمار می‌رود که در صورت کسب نتیجه بهتر در قیاس با نتیجه عربستان مقابل کره‌شمالی، به عنوان صدرنشین راهی مرحله حذفی می‌شود.
کد خبر : 305277

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، تیم ملی امید ایران امروز در سومین و آخرین دیدار خود در مرحله مقدماتی رقابت‌های فوتبال بازی‌های آسیایی 2018 جاکارتا، از ساعت 13:30 در ورزشگاه پاتریوت چاندرابهاگا به مصاف میانمار می‌رود.


شاگردان زلاتکو کرانچار تقریباً صعودشان را به مرحله بعدی مسابقه‌ها حتمی کرده‌اند. آنها در دیدار اول برابر عربستان سعودی به تساوی بدون گل دست پیدا کردند و در دومین مسابقه توانستند با نتیجه سه بر صفر کره‌شمالی را شکست دهند تا در وضعیت بسیار خوبی در جدول قرار بگیرند. با توجه به اینکه عربستان پس از تساوی با ایران، مقابل میانمار به برتری سه بر صفر دست پیدا کرد. ملی‌پوشان امید ایران تنها به دلیل آنکه نام کشورمان در زبان انگلیسی بالاتر از عربستان قرار می‌گیرد در صدر جدول قرار گرفتند.


تیم ملی امید ایران روی کاغذ شانس زیادی برای برتری برابر میانمار دارد اما صدرنشینی آنها در گروه ششم رقابت‌ها باعث می‌شود تا در مرحله حذفی با تیم‌های آماده ازبکستان و کره‌جنوبی همگروه نشود. برای اینکه تیم کشورمان با رقبای قدرتمندی روبرو نشود، بهتر است مقابل میانمار نتیجه‌ای گرفته شود که در مقایسه با نتیجه‌ای که عربستان مقابل کره‌شمالی کسب می‌کند، ضعیف‌تر باشد تا سعودی‌ها تیم صدرنشین شوند. تفاضل گل مثبت سه تیم ملی کشورمان ضامن نسبتاً مطمئنی برای صعود آنها به مرحله بعدی است و به نظر می‌رسد میانمار در حد و اندازه‌ای نباشد که بتواند با اختلاف دو گل برابر ایران به برتری دست پیدا کند.


البته باید منتظر ماند تا دیدگاه زلاتکو کرانچار در این دیدار مشخص شود و شاید او ترجیح دهد که تیمش به عنوان تیم نخست به دور بعدی برود. سرمربی کروات تیم ملی امید شناخت کاملی روی تیمش دارد و احتمال آن وجود دارد که بخواهد ایران را در قامت تیم اول گروه به مرحله حذفی ببرد.


در دیدار با میانمار کرانچار می‌تواند از نفرات ذخیره خود استفاده کند تا در مرحله حذفی روی نیمکت هم بازیکنان آماده‌تری داشته باشد اما شاید او بخواهد شاگردانش در مرحله حذفی با رقبای آماده‌‌تری مسابقه دهند.


باید منتظر ماند تا دیدار امیدهای فوتبال ایران و میانمار آغاز شود تا تصمیم‌های کرانچار برای مصاف با این حریف شرقی آسیا مشخص شود.


آخرین قهرمانی تیم امید ایران در بازی‌های آسیایی 2002 پوسان کره‌جنوبی به دست آمد و در این دوره کرانچار تصمیم گرفت تا با بازیکنان زیر 21 سال به جای بازیکنان زیر 23 سال وارد رقابت‌ها شوند، چرا که هدف اصلی فدراسیون فوتبال صعود امیدهای ایران به المپیک 2020 توکیو است.


انتهای پیام/4048


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته