دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 مرداد 1397 - 19:23
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش:

آمریکا مقابل دین ملت ایران صف‌آرایی کرده است

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: ایران و آمریکا بر سر پیچ تاریخی قرار دارند و آمریکا با تمام دنیای خود مقابل تمام دین ما صف‌آرایی کرده و تقابل بسیار جدی است.
کد خبر : 305212

به گزارش حوزه دفاعی و امنیتی گروه سیاسی خبرگزاری آنا از روابط‌ عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، حجت‌الاسلام عباس محمدحسنی، ظهر امروز در جمع اساتید دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاری ارتش با بیان روایتی از پیامبر مکرم اسلام(ص) که می‌فرماید: «علم و دین توأمان و با یک‌دیگر هستند. اگر این دو از هم جدا شوند، تبدیل به آتش می‌شوند»، گفت: داعش دین دارد اما علم ندارد و در نتیجه به آتشی تبدیل شده است. گروه‌های تکفیری مصداق روشن دین‌داران منهای علم هستند. از سوی دیگر آمریکا علم دارد و دین ندارد و مصیبتی بزرگ در افغانستان، یمن، سوریه، عراق، ژاپن و غیره ایجاد کرده است. آمریکایی‌ها در یک لحظه 150 هزار نفر را با بمب اتم در هیروشیما و ناگازاکی تلف کردند. این کارها نتیجه دانش منهای دین است.


رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهیم علم‌ یا دین‌مان مفید باشد، باید این دو را کنار هم حفظ کنیم. مهم‌ترین رسالت صاحبان کرسی و اساتید دانشگاه آموزش توأمان علم و دین به دانشجویان است.


نماینده ولی فقیه در ارتش، دانشگاه هوایی شهیدستاری را از دانشگاه‌های مرجع ایران برشمرد و افزود: نقش تحقیقات در موفقیت‌های علمی و مرجع بودن این دانشگاه، غیرقابل چشم‌پوشی است. امیدوارم دانشجویان این دانشگاه همچون گذشته در دفاع از آسمان ایران اسلامی پرفروغ و درخشنده باشند.


وی به بیان رابطه نافذ استاد و شاگردی اشاره کرد و گفت: رابطه پدر و فرزندی هم به‌ اندازه این رابطه نافذ و رسا نیست؛ رابطه استاد و شاگرد جزء تعیین‌کننده‌ترین روابط بشری است. این لطف خدا به کسی است که افکار دیگر انسان‌ها را در دستان او قرار می‌دهد تا شکل‌دهنده شخصیت انسان‌ها شود.


محمدحسنی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در کنفرانس جنبش عدم‌‌ تعهد که می‌فرماید: «ما بر سر یک پیچ تاریخی قرار گرفته‌ایم»، یادآور شد: این صحبت به این معنی است که ما و آمریکا بر سر پیچ تاریخی قرار داریم. آمریکا با تمام دنیای خود مقابل تمام دین ما صف‌آرایی کرده و تقابل بسیار جدی است.


رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش تأکید کرد: اگر دانشگاه‌ها و حوزه‌ها الزام‌های عبور نسل جوان از این پیچ تاریخی را رعایت کنند، رحمت خدا بر آن‌ها نازل می‌شود چرا که بسترساز ظهور امام زمان(عج) و جمع کردن بساط ظالمان تاریخ به‌خصوص آمریکا می‌شوند. اگر همه دست‌به‌دست هم بدهیم و جوانان را بابصیرت، هوشمند، هوشیار و پای‌کار تربیت کنیم، خدمت بزرگی انجام دادیم. نقش اساتید در این‌ زمینه بسیار تعیین‌کننده است.


انتهای پیام//پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته