دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 مرداد 1394 - 11:29
همراه با مسابقات تیمی دانشگاه آزاد اسلامی/ 56

پرتاب‌های سه امتیازی بلای جان مازنی‌ها/ استان مرکزی دیگر فینالیست بسکتبال

مرحله نیمه نهایی مسابقات بسکتبال دانشجویان پسر دانشگاه آزاد اسلامی برای معرفی تیم‌های راه یافته به دیدار نهایی، بعد ازظهر دیروز در مجموعه ورزشی آزادگان واحد سمنان برگزار شد.
کد خبر : 30521

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، چهار تیم خوزستان، گیلان از گروه یک و تیم‌های مرکزی و مازندران از گروه دو مسابقات برگزار کننده دو دیدار مرحله نیمه پایانی مسابقات بسکتبال دانشجویان پسر دانشگاه آزاد اسلامی در مجموعه ورزشی آزادگان واحد سمنان بودند تا تیم‌های برنده راهی دیدار پایانی و بازنده ها برای کسب مقام سوم دیدار کنند.


شلیک های سه امتیازی برای شکست مازنی‌ها
دیدار تیم‌های خوزستان و مازندران را شاید بتوان زیبا ترین دیدار این دوره از مسابقات تا پیش از روز پایانی دانست. جایی که بلند قامتان مازنی در برابر مردان سریع خوزستان صف آرایی کردند. دو تیم در شرایطی رودر روی یکدیگر ایستادند که شاید هر یک می توانستند با حضور در دیدار پایانی مدعی کسب جام در این دوره از رقابت‌ها باشند. با این حال شرایط جدول و نتایج دور مقدماتی حکم به رویارویی این دو مدعی در دور نیمه پایانی داد. مسابقه با شور و حرارت دو تیم آغاز شد و تبادل امتیاز به صورت مساوی حکایت از نفس گیر بودن این رقابت جذاب و دیدنی داشت. هر دو تیم با کسب امتیازات متوالی و پیاپی سعی در برتری در رقابت را داشتند که این مهم برای هیچ یک از دو تیم حاصلی در بر نداشت.



تنیجه مساوی در پایان کوارتر های اول و دوم حکایت برابری دو تیم در این مسابقه داشت. حرکات سرعتی عدنان دورقی با پرتاب‌های مهدی عسگرنژاد در تیم خوزستان در مقابل پرتاب های دقیق مهدی اسماعیلی و محمد آقاجان پور بر جذابیت های دیدار افزوده بود.


با این حال وقتی سوت پایان بازی کشیده شد این پرتاب‌های سه امتیازی ویرانگر بازیکنان خوزستانی بود که حکم به برتری تیم خوزستان با نتیجه 93 بر 83 داد.


به این ترتیب خوزستانی ها در دیداری که بیشترین گل در آن به ثبت رسید توانستند به لطف پرتاب‌های سه امتیازی مهدی عسگرنژاد و عدنان دورقی بر حریف شایسته خود پیروز شوند. خوزستانی‌ها در این بازی 10 پرتاب 3 امتیازی ثبت کردند. مهدی اسماعیل پور بازیکن شماره 11 مازندران هم با کسب 36 امتیاز به عنوان امتیاز آورترین بازیکن میدان معرفی شد.


استان مرکزی با عبور از سد تیم گیلان به فینال رسید
دیدار دوم مرحله نیمه نهایی را تیم‌های گیلان و مرکزی برگزار کردند. دیداری که هر چند جذابیت و فشردگی دیدار اول این مرحله را نداشت اما بازیکنان دو تیم با خلق صحنه هایی جذاب دیداری رقابتی دیدنی را به نمایش گذاشتند.


ثبت نتیجه 65 بر 48 به نفع تیم مرکزی حکم به حضور این تیم در دیدار پایانی داد و تیم گیلان را به مسابقه رده‌بندی فرستاد. مصدومیت دو بازیکن تاثیر گذار گیلان در ثبت این نتیجه بی تاثیر نبود و شاید اگر گیلان با تمام یاران خود در این دیدار حاضر می‌شد تیم پیروز با رقابتی سنگین‌تر معرفی می‌شد.
دیدار های پایانی و رده‌بندی مسابقات امروز صبح در مجموعه ورزشی آزادگان دانشگاه آزاد اسلامی سمنان برگزار می‌شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته