دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 مرداد 1397 - 05:30
رئیس هیأت فوتبال استان تهران:

برخورد با مدارس فوتبالی که شهریه اضافه می‌گیرند

رئیس هیأت فوتبال استان تهران گفت: میزان شهریه توسط هیأت فوتبال مشخص شده و مدارس فوتبال بیش از آن نمی‌توانند شهریه دریافت کنند.
کد خبر : 305197

حبیب‌الله شیرازی در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا با اشاره به انتخاب هیأت فوتبال استان تهران به عنوان هیأت برتر ورزشی، اظهار کرد: برای ارزیابی هیأت‌های ورزشی شاخصه‌ها و معیارهایی وجود دارد که براساس آن عملکرد هیأت‌های ورزشی را ارزیابی می‌کنند.
وی اضافه کرد: در ابتدای کار از لحاظ سخت‌افزاری و نرم‌افزاری روی هیأت فوتبال استان تهران کار کردیم و بعد از 60 سال مکانی را برای هیأت فوتبال در نظر گرفته و مشخص کردیم.
رئیس هیأت فوتبال استان تهران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری مسابقات در سطح استان تهران بیان کرد: در ابتدا دارای 5 تیم لیگ برتری بودیم و با مدیریت رفتارسازمانی مسابقات را در استادیوم‌های آزادی، تختی، شهر قدس و دستگردی برگزار کردیم، شاید تصور کنید برگزاری مسابقات کار آسانی است در حالی که اینطور نیست.


شیرازی اضافه کرد: برگزاری بازی دربی که 100 هزار نفر به ورزشگاه می‌آیند کار آسانی نیست. ما کادر پزشکی را از ایفمارک انتخاب و در جایگاه‌های استادیوم مستقر می‌کنیم. در بازی اخیر استقلال با تراکتورسازی نیز 120 تماشاگر مصدوم شدند و آمبولانس، کادر پزشکی، برانکارد و... در ورزشگاه حضور فعال داشتند.


وی مطرح کرد: حضور داوران در هتل‌ها و هماهنگی ایاب و ذهاب آنها و همچنین مراسم قهرمانی پرسپولیس در ورزشگاه آزادی که به نحو شایسته‌ای برگزار شد همه و همه از شاخصه‌هایی است که هیأت فوتبال را جزء برترین هیأت ورزشی قرار داده است.


رئیس هیأت فوتبال استان تهران یادآور شد: علاوه بر اینها، هیأت فوتبال استان تهران در زمینه ساختار تشکیلاتی در آسیاویژن عملکرد خوبی داشته و حتی موجب تقدیر AFC از ما شده است. کنفدراسیون فوتبال آسیا حتی از فعالیت هیأت فوتبال استان تهران در زمینه تیم‌های پایه نیز راضی است.


شیرازی تأکید کرد: تربیت مربیان و داوران از دیگر اقداماتی است که ما طی مدت فعالیت در این هیأت داشتیم، امیدوارم بتوانیم در آینده این فعالیت‌ها را گسترش دهیم.


وی در پاسخ به این سؤال که آیا ورزشگاه‌های استان تهران استانداردهای لازم را برای برگزاری مسابقات دارند؟ متذکر شد: استادیوم آزادی این استاندارد را دارد و ورزشگاه‌های دستگردی، تختی و شهر قدس نیز با وجود برخی ایرادات از جمله چمن مصنوعی و اسکوربرد مجوز درجه A را اخذ کرده‌اند.


رئیس هیأت فوتبال استان تهران در خصوص فعالیت گسترده مدارس فوتبال در سطح استان تهران و چگونگی نظارت بر فعالیت آنها توضیح داد: همه ساله برنامه مفصلی برای نظارت بر مدارس فوتبال داریم، برای مثال در سال گذشته 100 مدرسه فوتبال مجوز فعالیت گرفته و جلوی فعالیت 116 مدرسه فوتبال نیز گرفته شد.


شیرازی ادامه داد: در ادامه نظارت بر مدارس فوتبال، امسال جلوی فعالیت 100 مدرسه فوتبال که به طور غیرقانونی کار می‌کردند گرفته شد و 86 مدرسه نیز مجوز گرفتند، همچنین بازرسی دوره‌ای بر مدارس فوتبال داریم.


وی افزود: فدراسیون فوتبال معیارهایی برای فعالیت مدارس فوتبال مشخص کرده است، تشکیل انجمن اولیا و مربیان در مدارس فوتبال و نظارت بر کلمات به کار برده شده بین مربیان و فوتبالیست‌ها از جمله این معیارهاست. میزان شهریه هم توسط هیأت فوتبال مشخص شده و مدارس بیش از آن نمی‌توانند شهریه دریافت کنند، در صورت شکایت والدین و خانواده‌ها با مدارس متخلف برخورد می‌شود.


رئیس هیأت فوتبال استان تهران در پاسخ به این سؤال که چه تعداد مدارس فوتبال در سطح استان تهران در حال فعالیت هستند؟ تبیین کرد: چیزی حدود 90 مدرسه فوتبال مجوزدار در سطح استان تهران در حال فعالیت هستند که از خانواده‌ها درخواست می‌کنم با مراجعه به سایت هیأت فوتبال تهران تنها فرزندانشان را به این مدارس بفرستند.


شیرازی خاطرنشان کرد: مواردی داشتیم که مدارس فوتبال بدون اخذ مجوز اقدام به برگزاری اردوی داخل و خارج از کشور می‌کردند که حق نداشتند چنین کاری کنند و ما این مدارس را به کمیته اخلاق معرفی کردیم و برخورد لازم صورت گرفت.


وی در خصوص اینکه پتانسیل فوتبال شهر قدس را چگونه ارزیابی می‌کنید و چه آینده‌ای را برای فوتبال این شهر پیش‌بینی می‌کنید؟ چنین پاسخ داد: شهر قدس همواره علاقمندان زیادی در فوتبال داشته و آقای محمودی چهره فوتبالی خدمات زیادی را به عنوان رئیس هیأت فوتبال البرز و نماینده مجلس داشته است.


شیرازی ادامه داد: فعالیت براساس طرح آسیاویژن توسط مسئولان ورزش شهر قدس نشان می‌دهد شاهد جهش خوبی در این شهر بوده‌ایم و این نشان می‌دهد طرح‌هایی که کنفدراسیون فوتبال آسیا مدنظر دارد در شهر قدس به خوبی در حال انجام است.


رئیس هیأت فوتبال استان تهران در خصوص اینکه آیا می‌توانیم امیدوار باشیم تا بازی نمایندگان کشورمان مقابل تیم‌های آسیایی در ورزشگاه شهرقدس برگزار شود؟ پاسخ داد: ما این پیشنهاد را داده‌ایم، 12 یا 15 سال پیش تورنمنت محمدامین را با حضور 6 تیم خارجی برگزار کردیم.


شیرازی افزود: شهرقدس همچنین میزبان مسابقات تیم ملی زیر 14 سال بود و به بهترین شکل این بازی‌ها برگزار شد. در آینده قصد داریم مسابقات مهم دیگری در این ورزشگاه برگزار کنیم.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته