دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 مرداد 1397 - 08:30

‌میراث کوفی عنان به عنوان الهام واقعی برای همه باقی خواهد ماند

دبیرکل سازمان ملل با ارسال پیامی به خانواده کوفی عنان دبیرکل اسبق سازمان ملل، درگذشت وی را تسلیت گفت و نوشت: کوفی عنان نیروی هدایت‌گر ابدی بود.
کد خبر : 305184

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد_تهران، آنتونیو گوترش با ارسال پیامی، ضمن ابراز تأسف از درگذشت دبیر کل اسبق سازمان ملل نوشت: کوفی عنان نیروی هدایت‌گر ابدی بود. خبر در گذشت ایشان را با اندوهی زیاد دریافت کردم.


کوفی عنان به دلایل گوناگونی برگرفته از سازمان ملل متحد بود. ایشان از پایین تا ارشدترین سمت‌ها را برای هدایت این سازمان به‌سوی هزاره جدید، با منزلت و عزمی بی‌همتا عهده‌دار بود.


همانند بسیاری از دیگران، اینجانب افتخار داشتم تا کوفی عنان را دوست و مربی خوب نام نهم. باعث بسی افتخارم بود که با اعتماد، وی من را تحت هدایت خود به‌عنوان کمیسر عالی سازمان ملل متحد برای پناهندگان انتخاب کرد. ایشان برای اینجانب همواره شخصیتی بود که می‌توانستم برای مشورت و حکمت به او رجوع کنم و می‌دانستم که تنها نخواهم ماند.


عنان برای همه در هر جا فضایی برای گفتگو، فضایی برای حل مشکلات و مسیری برای جهانی بهتر ارائه می‌داد. در اوقات بحرانی و سخت، وی هرگز برای حیات بخشیدن به ارزش‌های منشور سازمان ملل متحد دست از تلاش برنداشت. میراث عنان به‌عنوان الهام واقعی برای همه ما باقی خواهد ماند.


از صمیم قلب به همسر ایشان خانم نانه عنان، خانواده محترم وی و همه افرادی تسلیت عرض می‌کنم که در غم درگذشت این فرزند راستین آفریقا که قهرمان جهانی برای صلح و انسانیت شد در سوگ به سر می‌برند.



انتهای پیام/4077/4068/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته