دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس مطرح کرد؛

شناسایی شبکه واردات 34هزار خودرو قاچاق

عضو هیات رئیسه کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی ادامه داد: فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی به طور جدی موضوع خودروهای وارداتی را که با رانت وارد کشور شده اند را پیگیری و افرادی را در این زمینه شناسایی کرده است و گزارشات خود را به نهادهای مربوطه ارائه کرده است.
کد خبر : 305165

به گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، امیر خجسته رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس شورای اسلامی درخصوص تخلفاتی که در حوزه واردات و ثبت سفارش خودرو در کشور رخ داده است گفت: بیشترین حجم واردات خودروهای خارجی به کشور از طرف پنج خانواده و شش شبکه مافیایی وارد کشور شده است که این ثبت سفارش‌ها توسط شش شبکه مافیایی 34 هزار خودرو به صورت غیرقانونی ثبت سفارش شده است.


وی بر همین اساس اضافه کرد: گزارشات فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس در این باره تکمیل شده است ولی منتظر این هستیم تا سازمان گمرک و خودروسازان نیز گزارشات خود را در این باره به مجلس ارائه دهند و بعد از آن این گزارشات را به مراجع قضائی ارجاع دهیم.


عضو هیات رئیسه کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی ادامه داد: فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی به طور جدی موضوع خودروهای وارداتی را که با رانت وارد کشور شده‌اند را پیگیری و افرادی را در این زمینه شناسایی کرده است و گزارش‌های خود را به نهادهای مربوطه ارائه کرده است.


خجسته ادامه داد: تمامی خودروهای وارداتی که از طریق غیرقانونی و قاچاق وارد کشور شده‌اند باید تعیین تکلیف نسبت به آنها صورت پذیرد و اینکه برخی از مسئولان اعلام می‌کنند که برای این خودروها عوارض کمرگی در نظر می‌گیرند اقدام مناسبی نیست و باید مطابق نص صریح قانون مبارزه با مفاسد اقتصادی با خودروهای وارداتی برخورد صورت پذیرد.


وی در پایان با بیان اینکه همانگونه که مقام معظم رهبری دستور دادند و در دنیا با کالای قاچاق برخورد می‌شود باید با خودروهای وارداتی غیرقانونی برخورد شود، خاطرنشان کرد: اعمال عوارض گمرکی سنگین برای خودروهای وارداتی غیرقانونی معنایی ندارد و باید بر اساس قوانین وضع شده با آنها برخورد کنیم.


منبع: راه دانا


انتهای پیام/4028


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته