دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

حضور بازیگران مطرح سینمای انگلیس در سریال ایرانی

بازیگران سینمای انگلیس برای ایفای نقش در سریالی تاریخی وارد کشور می‌شوند.
کد خبر : 305163

محسن علی‌اکبری در گفتگو با خبرنگار حوزه رادیو و تلویزیون گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، گفت: ادامه تصویربرداری سریال «نفوذ»‌ به کارگردانی جواد شمقدری در منطقه غرق‌آباد حد فاصل ساوه و همدان در حال ضبط است و تا به امروز بیش از 60 درصد کار فیلم‌برداری شده است.


تهیه‌کننده «نفوذ» افزود: در حال حاضر عوامل تولید، مشغول ضبط صحنه‌‌های کردستان هستند و همزمان، تدوین موازی این سریال توسط مهدی اسدی زیر نظر شهریار بحرانی در حال انجام است.


وی تصریح کرد: تا چند هفته آینده 6 بازیگر مطرح سینمای انگلیس برای ایفای نقش شخصیت‌های امریکایی در سریال «نفوذ» به پروژه اضافه می‌شوند که در حال هماهنگ کردن سفر آنها به ایران هستیم.


داستان این سریال به سال 57 مربوط می‌شود و به مدت 8 ماه در مقطع انقلاب، نفوذ آمریکایی‌ها را در عرصه‌های مختلف نظام پهلوی و بحث قانون کاپیتولاسیون نشان می‌دهد. در مجموع، این سریال دخالت‌های آمریکا در ایران را به تصویر می‌کشد و قانون کاپیتولاسیون را زیر سؤال می‌برد. تمام مباحث مطرح شده در سریال بر اساس مستندات تهیه شده است. در این سریال،در قالب ملودرام و داستان‌های مجزا به جوانان و دانشجویان به عنوان دو قشر تاثیرگذار در انقلاب اسلامی ایران به صورت خاص و ویژه‌ای توجه شده است. همچنین این احتمال وجود دارد که نسخه سینمایی این اثر به زودی تولید شود.


پروژه «نفوذ» در سه فاز پیش‌بینی شده، که فاز اول آن، از پیش از انقلاب شروع می‌شود و تا تسخیر لانه جاسوسی را روایت می‌کند. فاز‌های بعدی هم به حوادث حین گروگانگیری تا کودتای نوژه و آغاز جنگ تحمیلی که با حمایت آمریکا صورت گرفت، می‌پردازد. تولید فاز اول این مجموعه تاریخی، دو سال به طول می‌انجامد.


امین اسکندریان (مهدی نقش اول سریال)، کیمیا اکرمی (محبوبه نقش اول زن)، احمد نجفی (پرویز)، حمید گودرزی (نفیسی)، رحیم نوروزی (سُرخو)، علیرام نورایی (بکتاش)، صالح میرزا آقایی (سرهنگ شریف‌زاده)، شهره لرستانی (مادر محبوبه)، زهرا سعیدی (مادربزرگ مهدی)، حجت‌الاسلام سید محسن هاشمی (استاد حوزه علمیه و نماینده امام خمینی)، جلیل فرجاد (دانشفر)، ماشالله شاه مرادی (حاج عرفان)، کاوه سماک‌باشی (سروان عباسی)، امیرمحمد زند (حجت‌الاسلام سید عباس موسوی قوچانی)، یلدا افشاری‌نیا (مهناز)، شیوا بلوچی (شهره)، نجوا صاحب‌الزمانی (ثریا)، فاطمه بیگی (ناهید)، محمدجواد جعفرپور (قاسم)، جلال فاطمی (سرهنگ دیویس) بازیگران ایرانی این سریال و فیلیپ ساترکین (مایکل مترینکو)، سامی بابو (چارلز جونز) از بازیگران خارجی این سریال هستند.


سایر عوامل این سریال عبارتند از: نویسنده و کارگردان جواد شمقدری، مهدی ارگانی مشاور و ناظر پروژه، محمود غلامی مجری طرح، عبدالحمید قدیریان مدیر هنری، شهریار بحرانی مدیر تدوین، مهدی اسدی تدوین، علی علی‌اکبری دستیار تولید، امیرحسین مدرس دستیار برنامه‌ریز، مهدی نبی‌زاده عکاس.


انتهای پیام/4072/4073/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته