دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 مرداد 1397 - 00:57
رئیس فراکسیون مبارزه با فساد و شفافیت اقتصادی:

دریافت ما‌به‌التفاوت ارزی در ازای ترخیص کالا تخلف قانونی است

رئیس فراکسیون مبارزه با فساد و شفافیت اقتصادی مجلس گفت: از آنجایی که در دستورالعمل قبلی واردات کالا ما‌به‌التفاوت ارزی مطرح نبود، دریافت این مبلغ از وارد کنندگان خلاف قانون است.
کد خبر : 305141

به گزارش حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری آنا از خانه ملت، امیر خجسته با اشاره به دریافت ما‌به‌التفاوت ارزی در ازای ترخیص کالا از کمرگ‌های کشور، توضیح داد: از سبک جدید مسئولان گمرک و وزارت اقتصاد در زمینه ترخیص کالاهای وارداتی تعجب می‌کنم، در دستوالعمل گذشته دریافت ما‌به‌التفاوت ارزی وجود ندارد.


عضو هیأت رئیسه کمیسیون اصل 90 مجلس ادامه داد: با توجه به اینکه در دستورالعمل ثبت سفارش قدیم حرفی از دریافت مابه‌التفاوت زده نشده، دولت باید با رویه گذشته نسبت به ترخیص کالاها اقدام کند.


نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در روال گذشته واردات کالا چه زمانی که ارز 3 هزار و 500 تومان تخصیص داده می‌شد چه زمان ارز 4 هزار و 200 تومان ما‌به‌التفاوت ارزی وجود نداشت این مسئله برای ثبت سفارش‌های جدید مطرح است.


وی گفت: ترخیص کالاهایی که در 5 ماه گذشته ثبت سفارش شده در ازای پرداخت مابه‌التفاوت ارزی رویه غلط و غیرقانونی است.


خجسته با بیان اینکه عطف‌ِبه‌ماسبق شدن دریافت مابه‌التفاوت ارزی خلاف دستورالعمل‌ها است، عنوان کرد: واردکنندگان طبق روال و دستورالعمل گذشته نسبت به خرید کالا اقدام کرده‌اند و اینکه اکنون بخواهیم با دستورالعمل جدید با آن‌ها برخورد کنیم رویه درستی نیست.


رئیس فراکسیون مبارزه با فساد و شفافیت اقتصادی با تأکید بر اینکه دریافت ما‌به‌التفاوت ارز از واردات گذشته خلاف قانون است، بیان کرد: بسیاری از شرکت‌های واردکننده به دلیل فشار گمرک برای دریافت ما‌به‌التفاوت ارزی به مرز تعطیلی رفته‌اند، دولت نباید خون مردم را در شیشه و از هر فضایی برای دریافت پول از آن‌ها استفاده کند.


عضو کمیسیون اصل 90 مجلس تأکید کرد: با توجه به تحت فشار قرار گرفتن فعالان اقتصادی، به وزیر اقتصادی و رئیس سازمان گمرک‌های کشور در این زمینه تذکر می‌دهیم.


انتهای پیام/4034/پ


انتهای پیام/

برچسب ها: امیر خجسته
ارسال نظر
هلدینگ شایسته