دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 مرداد 1397 - 14:53

پلیس از جنایت خانوادگی پرده برداشت/ قتل پدر توسط پسر به خاطر مشکلات مالی

معاون مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ از کشف پرونده جنایت خانوادگی و اعتراف پسر مقتول به قتل پدرش به‌خاطر مشکلات مالی خبر داد.
کد خبر : 305104

به گزارش خبرنگار حوزه حوادث گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، بیست و یکم مرداد امسال از طریق بیمارستان امام حسین(ع)، وقوع یک فقره فوت مشکوک، ناشی از مسمومیت به کلانتری 107 فلسطین اعلام شد. پرونده مقدماتی با موضوع فوت مشکوک، تشکیل و جهت ادامه رسیدگی در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.


کارآگاهان اداره دهم در همان تحقیقات اولیه اطلاع پیدا کردند علاوه بر متوفی، دو نفر دیگر(شریک متوفی به‌همراه پسرش) نیز دچار مسمومیت شدند که در مراجعه به بیمارستان، به صورت سرپایی تحت درمان قرار گرفته و مداوا شدند؛ با این وجود، بهرغم اقدامات درمانی، فرد نامبرده در بیمارستان به علت شدت مسمومیت فوت کرده است.


در ادامه تحقیق، این پدر و پسر در اظهارات خود به کارآگاهان عنوان کردند که به همراه متوفی (53 ساله) و پسرش به نام محسن (35 ساله) داخل مغازه واقع در خیابان بهار مشغول ناهار خوردن بودیم که متوجه مزه عجیب غذا شدیم. به‌همین علت پس از خوردن تنها چند قاشق، از آن صرفنظر کردیم؛ اما متوفی و پسرش غذای خودشان را تمام کردند؛ حدود یک ساعت پس از صرف غذا بود که هر سه نفر دچار مسمومیت شده و از طریق اورژانس به بیمارستان منتقل شدیم. ما دو نفر به صورت سرپایی مداوا شدیم؛ اما متوفی پس از چند ساعت داخل بیمارستان فوت کرد.


با اعلام نظریه پزشکی در خصوص علت مرگ (فوت ناشی از مسمومیت شدید)، کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی به تحقیق از پسر متوفیپرداختند که او نیز در زمان صرف ناهار حضور داشته؛ اما دچار هیچ‌گونه مسمومیت غذایی نشده بود.


کارآگاهان با اطلاع از وجود دوربین‌های مداربسته داخل مغازه، به بررسی تصاویر آن پرداختند؛ اما در کمال تعجب متوجه شدند دوربین‌ها از صبح همانروز هیچ‌ تصویری را ضبط نکرده است.


دلایل و شواهد بهدست آمده، حکایت از وقوع جنایت داشت؛ لذا با توجه به دلایل پلیسی و تناقضات موجود در اظهارات پسر متوفی، وی 24 مرداد در محل سکونتش (منطقه تهرانپارس) دستگیر و به اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد.


محسن در اظهارات اولیه، منکر هرگونه ارتکاب جنایت در قتل پدر خود شد؛ اما سرانجام، روز گذشته لب به اعتراف گشود و به قتل پدرش با مسموم‌کردن غذا اعتراف کرد.


وی در اعترافاتش به کارآگاهان گفت: از چندی پیش، دچار مشکلات عدیده مالی شده بودم و هیچ راهی برای حل آنها پیدا نمی‌کردم. در نهایت تصمیم گرفتم تا به زندگی خودم پایان دهم و به همین علت با 15 هزار تومان اقدام به تهیه سم کردم.


متهم ادامه داد: روز جنایت، داخل مغازه نشسته بودم و قصد داشتم با خوردن سم به زندگی خود پایان دهم که در یک لحظه، زمانی‌که هیچ‌کس در داخل مغازه حضور نداشت، نظرم تغییر کرد و تصمیم به کشتن پدرم گرفتم. برای آنکه همه چیز را عادی نشان دهم غذای پدرم را به همراه غذای شریک مغازه و پسرش مسموم کردم تا علت مرگ پدرم را ناشی از مسمومیت غذایی عنوان کنم. به‌سراغ دستگاه ضبط دوربین‌های داخل مغازه رفتم و آن را خاموش کردم. بعد، سم را داخل غذای پدرم ریخته و مقدار کمتری از آن را نیز به غذای شریک مغازه و پسرش اضافه کردم.


علی ولیپور گودرزی، معاون مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام خبر کشف این قتل گفت: با توجه به اعتراف صریح متهم، قرار بازداشت موقت از سوی بازپرس شعبه دهم دادسرای ناحیه 27 تهران صادر و متهم جهت انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.


انتهای پیام/4009/4039/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته