دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 مرداد 1394 - 23:34
ابتکار پس از دیدار فابیوس در جمع خبرنگاران مطرح کرد

همکاریهای مشترک ایران و فرانسه در زمینه فناوری های سبز

رئیس سازمان محیط زیست با اشاره به اینکه در دیدار لوران فابیوس وزیر امور خارجه فرانسه بر همکاری های مشترک دو کشوردر زمینه فناوری های سبز به ویژه در حوزه آب تاکید شد، گفت:ایران آسیب زیادی از تغییرات آب و هوایی را دیده و خسارات زیادی را از کاهش منابع آبی، افزایش دما و گردو غبار تحمل کرده است که قرار است در این اجلاس این موضوعات نیز مورد بررسی قرار گیرد.
کد خبر : 30504

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا ، لوران فابیوس وزیر امور خارجه فرانسه روز چهارشنبه در محل سازمان حفاظت محیط زیست با معصومه ابتکار معاون رئیس جمهوری دیدار کرد. در این دیدار دو طرف در مورد مسائل محیط زیستی دو کشور بحث و گفت وگو کردند.


ابتکار پس از دیدار با فابیوس که عصر روز چهارشنبه انجام شد با حضور در جمع خبرنگاران در مورد نتایج مذاکرات دوجانبه گفت: امروز نشست دوجانبه درخصوص همکاری های دو کشور در زمینه مسائل محیط زیست و مذاکرات مربوط به تغییرات آب و هوایی بود.
وی افزود: قرار است اجلاس بین المللی تغییرات آب و هوایی 21 آذرماه سال جاری در فرانسه برگزار شود که ریاست آن بر عهده وزیر خارجه فرانسه است.
معاون رئیس جمهوری ادامه داد: مسوولیت رسیدن به یک توافق جدید درخصوص تغییرات آب و هوایی به انجام مذاکرات با کشورهای تولید کننده گازهای گلخانه ای با هدف کاهش آنها از دیگر مسوولیت های این اجلاس است.
ابتکار تصریح کرد: همچنین رسیدن به یک توافق جدید برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای و خسارات ناشی از آن نیز در این اجلاس انجام می شود.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: ایران آسیب زیادی از تغییرات آب و هوایی را دیده و خسارات زیادی را از کاهش منابع آبی، افزایش دما و گردو غبار تحمل کرده است که قرار است در این اجلاس این موضوعات نیز مورد بررسی قرار گیرد.
ابتکار عنوان کرد: همچنین با وزیر امور خارجه فرانسه به این نتیجه رسیدیم که دو کشور در زمینه فناوری های سبز به ویژه موضوع آب همکاری مشترک داشته باشند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته