دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
ترمیم تیم اقتصادی دولت از نگاه کارشناسان/3

تیم اقتصادی دولت کاپیتان خوبی ندارد/ لزوم تغییر سیاست‌های حوزه صنعت و تجارت

یک اقتصاددان با اشاره به عملکرد تیم اقتصادی دولت و لزوم تغییر سیاست‌های حوزه صنعت و تجارت، گفت: تیم اقتصادی دولت کاپیتان خوبی ندارد.
کد خبر : 305016

آلبرت بغزیان که دارای دکتری تخصصی علوم اقتصادی از دانشگاه شهید بهشتی است، در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری آنا با اشاره به اینکه نباید از فردی که در دانشگاه رشته مدیریت خوانده و در سمت معاون ارزی بانک مرکزی منصوب می‌شود، انتظار زیادی داشت، گفت: من در آن زمان و حتی در شرایط کنونی هم توانایی لازم را در آقای سیف به منظور اداره کردن بانک مرکزی نمی‌بینم.


وی افزود: در موضوع تک نرخی کردن ارز بنده از جمله معدود افرادی بودم که با توجه به تجارب گذشته کشور در این موضوع آسیب‌های اجرای این طرح را به مسئولان گوشزد کردم ولی متاسفانه گوش شنوایی وجود نداشت.


بغزیان تصریح کرد: در شرایط کنونی که اقتصاد کشور با مشکلات متعددی مواجه شده شده است نامه اقتصاددانان به رئیس‌جمهور و ابراز نگرانی آنها ازو ضعیت کنونی اقتصاد کشور به نوعی تجویزنوش دارو پس ازمرگ سهراب است.


این کارشناس اقتصادی اضافه کرد: در کشوری که وزارت اقتصاد و بانک مرکزی آن مملوء از کارشناسان و تحلیلگران اقتصادی است چه دلیلی دارد که افرادی از بیرون با نوشتن نامه رئیس جمهور درباره آینده اقتصاد کشور با ادامه وضعیت کنونی اظهار نگرانی کنند.


وی با اشاره به اینکه در تصمیمات اقتصادی اخذ شده از سوی دولت از نظر کارشناسان و تحلیلگران برجسته اقتصادی کشور استفاده نشده است، گفت: ضعف و عدم هماهنگی در تیم اقتصادی دولت کاملا مشهود است که استمرار این اتفاق مشکلات اقتصادی کشور را بیشتر از گذشته خواهد کرد.


بغزیان با اشاره به اینکه در شرایط کنونی سیاست حاکم بر وزارت صنعت، معدن و تجارت باید تغییر کند، افزود: متاسفانه در دوره صدرات آقای شریعتمداری در وزارت صنعت، معدن و تجارت شاهد تمرکز این وزارتخانه بر حوزه تجارت هستیم تا تولید که وقوع این اتفاق در آینده‌ای نه چندان دور آسیب‌های جبران‌ناپذیری را به تولید ملی وارد می‌کند.


عضو هیئت تجدیدنظر شورای رقابت اضافه کرد: به نظر من در تیم اقتصادی دولت همه افراد بازیکنان خوبی هستند اما کاپیتان خوبی ندارند که این اتفاق یک ضعف بزرگ محسوب می‌شود.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته