دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 مرداد 1397 - 17:34
مسئول اداره بنیاد شهید منطقه 2 شهر مشهد در گفتگو با آنا تشریح کرد؛

ماجرای جانبازی که اشتباهی به افغانستان فرستاده شد/ پیگیری برای بازگشت پیکر جانباز به وطن

مسئول اداره بنیاد شهید منطقه 2 شهر مشهد با بیان این‌که پیگیر بازگشت پیکر جانباز جان‌باخته در افغانستان هستیم، خاطرنشان کرد: جانباز رضایی، اسفند سال گذشته جان‌باخته و در افغانستان تدفین شده است؛ به‌همین دلیل، شناسایی و بازگشت پیکر وی کمی زمان‌بر خواهد بود.
کد خبر : 305000

احمد ملکی در گفتگو با خبرنگار حوزه ایثار و شهادت گروه اجتماعی خبرگزاری آنا درباره پیگیری‌های انجام شده توسط مسئولان بنیاد شهید برای بازگشت پیکر جانباز جان‌باخته در ولایت نیمروز کشور افغانستان، گفت: تیرماه سال گذشته یکی از جانبازان منطقه مشهد مقدس به‌همراه خانواده برای دید و بازدید اقوام راهی تهران (منطقه افسریه) می‌شوند. زمانی‌که برای صرف شام به همراه تمام اقوام به یکی از پارک‌های منطقه مراجعه می‌کنند، جانباز رضایی برای دقایقی از خانواده جدا و مفقود می‌شود.


مسئول اداره بنیاد شهید منطقه 2 شهر مشهد ادامه داد: بلافاصله زمانی‌که خانواده متوجه عدم بازگشت وی می‌شوند، پیگیری‌ها را آغاز می‌کنند اما به نتیجه‌ نمی‌رسند.


وی تصریح کرد: پس از انجام پیگیری‌های متعدد متوجه می‌شویم که جانباز رضایی در شهریورماه سال 96 به دلیل شباهت بسیار چهره به اتباع افغانستان، توسط نیروی انتظامی دستگیر شده است اما به دلیل اینکه هیچ‌گونه کارت هویتی همراه نداشته و نتوانسته از خود دفاع و هویت خود را اظهار کند، توسط ناجا ابتدا به قم منتقل شده و سپس به عنوان اتباع فاقد کارت هویتی به افغانستان فرستاده می‌شود.


ملکی یادآور شد: آقای رضایی 30 درصد دچار مجروحیت بودند که پنج درصد جانبازی وی مربوط به قدرت شنوایی و 25 درصد مربوط به اعصاب روان بوده که گویا به دلیل آسیب‌های وارده قادر به صحبت کردن نیز نبوده است؛ برای همین هنگام دستگیری نتوانسته از خود دفاع کند.


مسئول اداره بنیاد شهید منطقه 2 شهر مشهد افزود: در نهایت پس از پیگیری نیروی انتظامی مشخص می‌شود که آقای رضایی به دلیل گرسنگی و تشنگی جان خود را از دست داده و در کشور افغانستان تدفین شده است. متاسفانه به‌دلیل نامشخص بودن اطلاعات تدفین‌شدگان در حال حاضر نتوانسته‌ایم برای بازگشت پیکر جانباز رضایی اقدامی انجام دهیم اما از طریق وزارت امور خارجه و اداره‌کل امور اتباع و مهاجرین خارجی پیگیر موضوع هستیم به‌گونه‌ای که حتی فرزند جانباز نیز به افغانستان اعزام و حضور پدرش را در منطقه تائید کرده است.


ملکی در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که از سال گذشته تاکنون، چرا بازگشت پیکر جانباز ایرانی به تعویق افتاده است، گفت: ما نیز پیگیر هستیم تا به نتیجه مطلوب دست پیدا کنیم.


انتهای پیام/4009/4038/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته