در شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی به ریاست روحانی؛

ساختار و مأموریت‌های ستاد اطلاع‌رسانی و تبلیغات اقتصادی تصویب شد/ تکالیف جدید وزارت صنعت برای تنظیم بازار

شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی ساختار، اهداف و مأموریت‌های ستاد اطلاع‌رسانی و تبلیغات اقتصادی را مصوب کرد.

به گزارش حوزه دولت گروه سیاسی خبرگزاری آنا از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، در این جلسه که امروز به ریاست حجت‌الاسلام‌ حسن روحانی برگزار شد؛ اعضای جلسه ساختار، اهداف و مأموریت‌های ستاد اطلاع‌رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور برای مقابله با هرگونه جنگ‌ روانی و التهاب‌آفرینی در بازار و اقتصاد کشور را تصویب کرد.


در جلسه گذشته این شورا، سیاست‌های کلان و اختیارات این ستاد تصویب شده بود.


شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی همچنین در راستای تنظیم بازار و نظارت مؤثر بر قیمت و نحوه عرضه کالاها و خدمات، وزارت صنعت، معدن و تجارت را به اقدامات زیر مکلف کرد:


- تقویت و تجهیز ستاد سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان


- اطلاع‌رسانی گسترده قیمت کالاها و مقررات عرضه در فروشگاه‌ها با استفاده از سامانه اطلاع‌رسانی فراگیر برای دسترسی برخط مردم و سازماندهی استفاده از نظارت مردمی


- بهره‌گیری از شبکه نظارتی اتاق اصناف و اتحادیه‌های صنفی


- تقویت و حمایت از انجمن‌های حمایت از حقوق مصرف‌کننده در سطح ملی و استانی


بر اساس مصوبه دیگر شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی مقرر شد تا کلیه عرضه‌کنندگان کالاهائی که ضرورت اطلاع‌رسانی آن‌ها توسط وزارت صمت اعلام می‌شود، اعم از تولیدکنندگان، واردکنندگان و توزیع‌کنندگان، موظفند طبق مقررات این وزارت، نسبت به تطبیق قیمت با ضوابط قیمت‌گذاری مصوب «هیأت تعیین و تثبیت قیمت‌ها» و ثبت آن به صورت خوداظهاری در سامانه فراگیر الکترونیکی اقدام نمایند و قیمت را به صورت برچسب و قابل نظارت، بر کالاها نصب کنند.


انتهای پیام/4034/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
گوشتیران
قالیشویی ادیب
رسپینا