دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 مرداد 1394 - 16:56

جبران خسارت‌های سیل مازندران نیازمند اعتبار ملی

مدیرکل مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو گفت: جبران خسارت‌های ناشی از سیل اخیر در استان مازندران به اعتبار ملی نیاز دارد.
کد خبر : 30490

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری آنا به نقل از روابط عمومی وزارت نیرو، افشین جعفرزاده در حاشیه بازدید از مناطق سیل زده مازندران در سوادکوه افزود: مدیران مجموعه وزارت نیرو در استان با کم‌ترین بودجه، بیشترین کارایی و پیشرفت فیزیکی در پروژه‌ها را داشتند، اما کار در این حوزه گسترده اعتبارات ملی نیاز دارد.


وی تصریح کرد: تلاش شبانه‌روزی و ایثارگرانه حوزه برق و انرژی در تمام شرایط به‌ویژه مدیریت بحران قابل تقدیر است؛ اما همکاری مدیران استانی در تخصیص بودجه‌ها می‌توانند انرژی مضاعفی به آنها بدهند تا ضروری‌ترین نیاز مردم که آب و برق است، به‌موقع تامین و پایداری شبکه‌ها نیز تضمین شود.


مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران نیز در حاشیه این بازدید که مدیران صنعت آب و برق این استان هم حضور داشتند، با بیان اینکه استان مازندران استان بحران‌خیز است، گفت: از سال 86 تاکنون حوادث گوناگون همچون سرمای شدید و یخبندان و قطع گاز در این استان اتفاق افتاده که ده‌ها نفر نیز جان خود را از دست دادند و جایگزینی برق در این شرایط سخت برای استفاده از سیستم گرمایشی و پخت و پز که صددر صد استفاده‌های مردم از برق بوده، بسیار ضروری است.


قاسم شهابی ادامه داد: مواردی همچون طوفان مهرماه 87 که علاوه بر قطع برق مناطق ساحلی استان، 200 روستای طوفان زده نیز با قطع برق مواجه شده بودند، سیل بهشهر و رانش زمین در مناطق مختلف سوادکوه، آمل و همه و همه حکایت از شرایط سخت و بروز حوادث گوناگون طبیعی بوده و خوشبختانه با تلاش شبانه‌روزی و ایثارگرانه پرسنل خدوم و زحمتکش، از تمام آزمون‌ها سربلند بیرون آمده‌ایم.


وی با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی برنامه‌ریز خوبی هستند، اظهار کرد: در مجموعه آب و برق مدیران متعهد، دلسوز و مردمی روی کار آمده و خود را از جنس مردم می‌دانند و تمام تلاششان حل مشکلات آنها است، اما منابع ندارند و محدودیت منابع و اعتبارات بزرگترین مشکل و چالش پیش و روی دستگاه‌های اجرایی است و حل این موضوع نیاز به اعتبارات ملی نیاز دارد.


شهابی تاکید کرد: وی افزود: بار اصلی استان در حالت عادی از 1500 مگاوات تجاوز نمی‌کند، ولی در چند روز گرم سال 3400 مگاوات پیک بار داشتیم.


مدیر عامل شرکت برق مازندران و گلستان نیز گفت: در حال حاضر در شهرستان‌های محمودآباد، نور و آمل با مشکل افت شدید ولتاژ مواجه هستیم.


حسین افضلی افزود: مشکل اصلی فقط با ساخت نیروگاه برطرف می‌شود و نیروگاه 500 مگاواتی در حال ساخت نوشهر نیز پاسخگوی نیاز استان نخواهد بود و حداقل نیاز فعلی استان ایجاد ظرفیت 700 مگاواتی است.


وی از حضور دست‌کم 12 میلیون مسافر در ایام تابستان در مازندران خبر داد و تصریح کرد: زیرساخت‌های موجود پاسخگوی این حجم مسافر نیست.


بر اساس این گزارش، سیل اخیر مبلغ 10 میلیارد و 500 میلیون ریال به تاسیسات توزیع برق مازندران خسارت وارد کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته