دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

«کاناپه»‌ کیانوش عیاری اکران نمی‌شود

تهیه‌کننده «کاناپه» گفت:‌ این فیلم سینمایی با توجه به شرایط فعلی کشور و سینما شرایط اکران عمومی را ندارد.
کد خبر : 304895

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، برنامه سینما معیار رادیو گفتگو با موضوع پولشویی در سینمای ایران، با حضور شاهرخ دستورتبار تهیه‌کننده و کارگردان سینما روی آنتن رفت.


شاهرخ دستور‌تبار در خصوص فیلم سینمایی «کاناپه» به کارگردانی کیانوش عیاری گفت: متأسفانه فیلم سینمایی «کاناپه» با توجه به شرایط فعلی کشور و سینما شرایط اکران عمومی ندارد.


وی با اشاره به این که فیلم سینمایی «کاناپه» حتی در جشنواره فیلم فجر هم نمایش داده نشد، اظهار کرد: روایت این فیلم به گونه‌ای شکل گرفت که نبود حجاب در داخل خانواده به هیچ عنوان مورد نظر مخاطب قرار نمی‌گیرد.


این تهیه‌کننده سینما افزود: «کاناپه» فیلمی بسیار خوب و خوش‌ساخت است، در حالی که امیدی به نمایش عمومی آن نیست.


تهیه‌کننده «کاناپه» در بخش دیگری از سخنان خود درباره فعالیت افراد غیرحرفه‌ای در سینمای ایران، توضیح داد: متأسفانه بسیاری از افراد غیرحرفه‌ای که حتی تلفظ واژه سینما را هم بلد نیستند، امروزه وارد چرخه سینما شده و جای افراد حرفه‌ای را پر کرده‌اند.


وی با اشاره به خانه‌نشینی افراد حرفه‌ای در سینمای ایران، تصریح کرد: در حال حاضر کمترین هزینه لازم برای ساخت و تولید یک فیلم معمولی در ایران حداقل 2 میلیارد تومان است و با رقمی کمتر از این تولید فیلم سینمایی ممکن نیست.


دستورتبار افزود: هجوم افراد غیرحرفه‌ای به حوزه هنر و ایجاد مشکلات متعدد در چرخه‌های اقتصادی مختلف کشور باعث شده تا سینمای ایران از روند تولید و فروش مطلوب خود خارج شود.


این تهیه‌کننده سینما اضافه کرد: متأسفانه بسیاری از فیلم‌های خوب سینمایی در ایران علاوه بر فروش کم در اکثر مواقع مشکلات بسیار زیادی را در هنگام اکران دارند.


وی با اشاره این که بسیاری از فیلم‌های سینمایی حتی پول تبلیغات خود را به دست نمی‌آورند، عنوان کرد: ورود بخش عمده‌ای از جوانان بی‌تجربه به بدنه سینمای ایران بسیاری از پیشکسوتان سینما را خانه‌نشین کرده است.


انتهای پیام/4072/4073/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته