دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 مرداد 1397 - 06:26
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تربیت مدرس:

دانشگاه‌ها باید در طراحی جدید اقتصاد تعریف شوند

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تربیت مدرس گفت: دانشگاه در وضعیت موجود، در مدل اقتصاد ایران جایگاهی ندارد، باید دانشگاه‌ها وارد طراحی جدید اقتصادی شوند.
کد خبر : 304885

یعقوب فتح اللهی در گفتگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، درباره ورود دانشگاه‌های کشور به چالش‌های اصلی کشور اظهار کرد: دانشگاه‌ها برای اولین بار نیست که برای حل چالش‌های کشور بسیج شده‌اند و همواره در حل چالش‌های کشور فعال بوده‌اند، سازمان‌های مرتبط با چالش‌ها اگر با دانشگاه‌ به طور موثر کار کردند، مانند طرح‌های دفاعی، نظامی و هسته‌ای، موثر و کارا امور کشور را پیش بردند.


وی ادامه داد: برای اینکه بتوانیم پیوند بین دانشگاه و مسائل کشور را داشته باشیم نیازمند یک طراحی مناسب و کارآمد هستیم، متاسفانه این کار را انجام ندادیم. معمولا دانشگاه با یک بنگاه و سازمان وارد کار می‌شود که پایدار نیست، باید این مدل را در کشور نهادینه کنیم تا بتوانیم امور مختلف کشور را در دستور کار قرار دهیم.


معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تربیت مدرس گفت: دانشگاه باید در اقتصاد تعریف شود، دانشگاه در وضعیت موجود، در مدل اقتصاد ایران جایگاهی ندارد، باید دانشگاه‌ها وارد طراحی جدید اقتصادی شوند، تئوری کلی این امر، اقتصاد مقاومتی است که قلب تپنده آن دانشگاه و موسسات علمی هستند.


انتهای پیام/4060/4040


انتهای پیام/

برچسب ها: اقتصاد دانشگاه
ارسال نظر
هلدینگ شایسته