دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 مرداد 1397 - 03:59
رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ خبر داد؛

دستگیری ممد جیمبو با خورجین پر از لوازم سرقتی

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری سارق سابقه‌دار لوازم خودرو خبر داد که پس از 17 سال تحمل حبس و آزادی از زندان، دوباره با یک خورجین پر از لوازم سرقتی دستگیر شد.
کد خبر : 304862

کیوان ظهیری در گفتگو با خبرنگار حوزه انتظامی گروه اجتماعی خبرگزاری آنا با اشاره به دستگیری سارق لوازم خودرو توضیح داد: روز سه‌شنبه هفته گذشته یک خودروی تاکسی سمند از محدوده نازی‌آباد سرقت شد؛ بلافاصله پس از طرح شکایت توسط شاکی، شماره پلاک خودرو در سامانه پلیس ثبت شد.


وی ادامه داد:‌ تحقیقات برای کشف این خودرو و دستگیری متهم پرونده جریان داشت تا اینکه نیروهای گشت کلانتری ۱۶۰ خزانه روز چهارشنبه هفته گذشته به خودروی سمند تاکسی مظنون شدند که یکی از سارقان سابقه‌دار به نام «ممد جیمبو» با آن در حال رانندگی بوده که با مشاهده ماموران متواری شد. پس از استعلام شماره پلاک توسط ماموران مشخص شد که خودرو سرقتی است و همان تاکسی سمند است که از منطقه نازی‌آباد به سرقت رفته بود.


رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ با اشاره فرار متهم از دست ماموران اضافه کرد: پس از تحقیقات نامحسوس، در کمتر از یک ساعت تیم عملیات کلانتری موفق به شناسایی مخفیگاه وی در پشت مدرسه‌ای در شهرک بعثت شدند.


وی گفت: به هنگام حضور ماموران، جیمبو در حال قراردادن قطعات تاکسی در خورجین‌های یک دستگاه موتورسیکلت بود که بلافاصله توسط ماموران دستگیر شد. پس از بازرسی محل توسط ماموران، مشخص شد که متهم به همراه فرد دیگری به نام «رضا سیاه» که در زمینه خرد کردن پژو فعالیت دارد، در آن محل برای بازکردن قطعات خودروهای مسروقه فعالیت دارند.


ظهیری اضافه کرد: در تحقیقات اولیه، جیمبو ۴۰ ساله بیان کرد که یک سالی است از زندان آزاد شده و ۱۷ سال از عمر خود را به صورت متناوب در زندان به سر برده و پس از هر بار آزادی نیز به دلیل اعتیاد به شیشه، دوباره مرتکب سرقت می‌شده است.


رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ در خصوص لقب این متهم هم اظهار کرد: از آنجا که متهم در سرقت‌ها خیلی سریع بود، در زندان به او لقب جیمبو را دادند و با رضا سیاه نیز چند سال پیش در زندان آشنا شده است. قرار متهمان این بوده که پس از سرقت خودرو، رضا قطعات را باز کند و جیمبو هم با موتور خورجین‌دار، لوازم را به محل مال‌خر انتقال داده و آن را بفروشد.


ظهیری در پایان اعلام کرد: متهم سرقت‌های خودرو را در ساعات بامدادی در محلات جنوب شرقی انجام می‌داده و تاکنون به 10 فقره سرقت اعتراف کرده است.


انتهای پیام/4009/4039/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته