دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 مرداد 1397 - 05:18

ستاره سابق سینما نخست‌وزیر اسلوونی شد

مذاکرات سیاسی در اسلوونی نتیجه‌ داد و احزاب میانه‌روی چپ، دولت آینده را تشکیل خواهند داد.
کد خبر : 304824

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از یورونیوز، حزب ماراج سارچ کمدین و ستاره سابق سینمای اسلوونی در انتخابات اخیر این کشور توانست ۱۲.۶ درصد آرا و ۱۳ کرسی کسب کند. آن‌ها با ائتلاف با چهار حزب اقلیت دیگر توانستند رقیب خود یعنی یانتس یانشا از حزب ضد مهاجر اسلوونی دموکراتیک را کنار بزند. یانشا سابقه دو دوره نخست‌وزیری را در کارنامه خود دارد.


اسلوونی از زمان انتخابات پارلمانی در ماه ژوئن بدون دولت مانده بود زیرا نمایندگان در جریان مذاکرات برای انتخاب نخست‌وزیر به توافق نرسیده بودند. در تاریخ سیاسی اسلوونی تاکنون سابقه نداشته است که انتخاب نخست‌وزیر انقدر طولانی شود.


حزب راست‌گرای اسلوونی دموکراتیک به رهبری یانشا،‌ نخست‌وزیر سابق این کشور در انتخابات مجلس توانست بیشترین کرسی‌ها را در انتخابات سه ژوئن کسب کند اما در کسب توافق حداکثری برای ادامه در دست داشتن قدرت شکست خورد. نخست‌وزیر جدید ۱۵ روز زمان دارد تا کابینه خود را از میان ائتلاف پنج حزب میانه‌روی چپ تشکیل دهد.


در سال ۲۰۱۵ و در جریان بحران مهاجرتی حدود ۵۰۰ هزار پناهجو از خاک اسلوونی گذشتند که این رویداد منجر به بحران سیاسی در این کشور شد.


انتهای پیام/4077


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته