دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 مرداد 1397 - 07:50
کارشناس مسائل استراتژیک در گفتگو با آنا:

ایران استوانه دفاعی و نظامی در قلب منطقه است

کارشناس مسائل استراتژیک با بیان اینکه صنایع دفاعی ایران در طول 40 سال مبتنی بر توان بومی پیش رفته است،‌ گفت: ایران استوانه نظامی و دفاعی در قلب منطقه به‌ شمار می‌رود و کشورهای دیگر می‌توانند به این توانمندی تکیه کنند.
کد خبر : 304812

منصور حقیقت‌پور در گفتگو با خبرنگار حوزه دفاعی و امنیتی گروه سیاسی خبرگزاری آنا با اشاره به فرارسیدن 31 مرداد -روز صنعت دفاعی- در رابطه با پیشرفت‌های حوزه نظامی و دفاعی ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: انقلاب اسلامی در ابعاد مختلف تحولاتی را در دکترین‌ دفاعی و نظامی کشور ایجاد کرد.


وی با بیان اینکه دکترین دفاعی جمهوری اسلامی ایران با محوریت دفاع سرزمینی است و هیچگاه اهداف تهاجمی را در دستورکار نداشته، اضافه کرد: در این 40 سال بر پایه دفاع تلاش کرده‌ایم تا صنایع نظامی کشور پاسخ‌گوی نیازهای بخش دفاعی باشد و خوشبختانه امروز در حوزه توانمندی‌های دفاعی به‌ جایی رسیده‌ایم که در برابر تهدیدهای دشمنان از قدرت بازدارندگی بالایی برخورداریم.


حقیقت‌پور با تأکید براینکه امروز دشمن زمانی‌که ضربه زدن به این سرزمین را در ذهن می‌پروراند، باید ملاحظه و ظرفیت ضربات متقابل را داشته باشد، افزود: امروز نه‌تنها می‌توانیم نیازهای واقعی کشور را تأمین کنیم؛ بلکه در شرایطی هستیم که به بسیاری از کشورهای دوست در این زمینه کمک و مشاوره دهیم.


کارشناس مسائل استراتژیک تصریح کرد: در طول این چهار دهه صنایع دفاعی ایران به‌ طور کامل مبتنی بر توان بومی و آموزه‌های دینی بوده است و هر روز بر دامنه رشد و توسعه آن افزوده می‌شود.


وی با تأکید بر اینکه آمریکا و رژیم صهیونیستی با تقویت فضای ایران‌‌هراسی در تلاشند تولیدات نظامی خودشان را به کشورهای عرب منطقه بفروشند، گفت: 40 سال از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد و در این مدت ایران به خاک هیچ کشوری تعدی نکرده و فقط در برابر متجاوزان از جمله رژیم بعث عراق مستحکم ایستاده است و به‌‌خوبی توانسته پاسخ هرگونه تجاوز را بدهد.


کارشناس مسائل استراتژیک خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران همیشه با تمامی کشورهای منطقه رابطه خوبی داشته و حتی مانورهای نظامی با آن‌ها برگزار می‌کند؛ بنابراین ایران استوانه نظامی و دفاعی خیلی خوبی در قلب منطقه به‌ شمار می‌رود و کشورهای دیگر می‌توانند به توانمندی ما تکیه داشته باشند.


انتهای پیام/4034/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته