دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
مؤتمن:

سید ضیاءالدین دری بر گردنم حق داشت

کارگردان «خداحافظی طولانی» گفت:‌ زنده‌یاد سید ضیاءالدین دری به نحوى بر گردن من حق داشت و اجازه داد که چند پلان فیلم بگیرم و این در واقع اولین تجربه من در کارگردانى فیلم داستانى محسوب می‌شد.
کد خبر : 304775

به گزارش خبرنگار سینمایی گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، فرزاد مؤتمن کارگردان سینمای ایران درباره سید ضیاءالدین دری گفت: مرحوم دری به نحوى بر گردن من حق داشت، در سال ١٣٧٠ و در دورانى که من مستندساز بودم، به دعوت میرولى مدنى تهـیه‌کننده فیلم «لژیون» دعوت شدم تا به عنوان دستیار کارگردان براى مرحوم دُرى کار کنم. این فیلم به دلایلى آن سال ساخته نشد و من به دنبال کارهاى مستندم از پروژه رفتم، اما چند ماه بعد براى برنامه‌ریزى یک تله‌فیلم که مرحوم درى براى ساخت آن فقط دو هـفته وقت داشت، دوباره به کار دعوت شدم.


وی اضافه کرد: از آنجا که زمان بسیار محدودى براى ساخت این فیلم در اختیار بود، در چند مورد مرحوم درى اجازه داد که چند پلان فیلم را من بگیرم و این در واقع اولین تجربه من در کارگردانى فیلم داستانى محسوب می‌شد.


مؤتمن اظهار کرد:‌ با اینکه مردم مرحوم دری را با سریال‌هـاى «کیف انگلیسى» و «کلاه پهـلوى» می‌شناسند، اما علاقه‌مندان سینما او را با «صاعقه»،‌ «لژیون» و «سینما، سینماست» به یاد می‌آورند، اما من او را به عنوان سینماگرى می‌شناسم که در خلوتش عاشقانه برتولوچى {کارگردان ایتالیایی} را دوست داشت.


سید ضیاءالدین دری کارگردان سینما و تلویزیون که مدتی به‌ دلیل فرآیند درمانی پیوند کبد در بیمارستان بوعلی‌سینا شیراز بستری بود، در سن 65 سالگی دارفانی را وداع گفت.


انتهای پیام/4072/4073/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته